Wiemy już, jak będzie wyglądał plakat 8. edycji Festiwalu Niepokorni Niezłomni Wyklęci. Jego autorką jest Patrycja Kühn, w której portfolio znajdują się m.in. strona internetowa Muzeum Polin czy plakat do filmu „Obce niebo”.
Mocna, wyrazista forma oparta na kontraście bieli i czerni, przełamanych gdzieniegdzie czerwienią, zbudowana została na uniwersalnej symbolice.
–
Ukazuję chwilę, kiedy z biernego tłumu ludzi uciekających w jednym kierunku, wyłania się jeden człowiek, który idzie w przeciwną stronę. To on zapisze się w historii – opowiada Patrycja Kühn o swoim projekcie.
Ideę zawartą w plakacie rozwinął Robert Tyska. To w jego pracowni powstała czołówka towarzysząca festiwalowi. Podkreśla ona nieustanną konfrontację powszechnej pamięci z niszczącą siłą zapomnienia. Tego nieświadomego i tego zaplanowanego. Wymazywania wspomnień związanych z naszą historią. –
Niepamięć symbolizują czarne plamy pochłaniające jednostki wraz z ich wspomnieniami. Obraz kończymy postacią człowieka wznoszącego polską flagę, który ma odwagę iść na przekór wszelkim przeciwnościom – powiedział Robert Tyska.
Zarówno plakat, jak i czołówka doskonale oddają ideę Festiwalu NNW, który w niekonwencjonalny sposób przypomina sylwetki, postawę i dziedzictwo tych, którzy nigdy nie zaakceptowali sowieckiej okupacji, a także pokazuje rolę polskiego podziemia oraz opozycji demokratycznej w walce z komunistycznym reżimem.
Źródło: festiwalnnw.pl
#Niepokorni Niezłomni Wyklęci #plakat #NNW #Gdynia #Festiwal
Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
MŁ