Fryderyk Chopin portretowany był w muzyce wielokrotnie. Jego „odbicie” znajdziemy np. w Karnawale op. 9 Roberta Schumanna z 1894-95 r. Osobliwe muzyczne portrety Chopina dała też twórczość jego XIX-wiecznych epigonów, z Ricardo Castro z Meksyku na przedzie. Coś z chopinowskiego wizerunku zachowują bez wątpienie wszystkie późniejsze mazurki innych kompozytorów, choć w najlepszych równie wyraźnie słychać rękę samych ich twórców. Najnowszy przykład nawiązania do gatunku to mazurki Thomasa Adésa z 2009 r . Ile jest w nich Chopina, a ile Adésa, przekonać możemy się podczas koncertu w Muzeum Fryderyka Chopina 8 marca.
Przy fortepianie zasiądzie Karolina Czechowska, absolwentka w klasie tego instrumentu na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie (2014). Koncert poprowadzi Paweł Siechowicz, doktorant w Instytucie Muzykologii UW, autor książki „Wyobraźnia muzyczna Mikalojusa Konstantinasa Čiurlionisa”.
Początek o godz. 18.
Reklama