Z sondażu przeprowadzonego przez agencję Nielsen, 49 procent Włochów deklaruje, że unika na tyle na ile może, zatłoczonych miejsc publicznych, nie wsiada do środków komunikacji miejskiej (30 procent). 8 procent mieszkańców kraju postanowiło skorzystać z możliwości pracy w domu, jaką oferują pracodawcy w zagrożonych wirusem regionach.
Blisko połowa pytanych (46 procent) wyraziło przekonanie, że kryzys związany z koronawirusem zakończy się za miesiąc. 53 procent twierdzi zaś, że w skali globalnej potrzeba na to dwóch miesięcy.
Ponad jedna trzecia Włochów ograniczyła jedzenie poza domem i wyjścia na drinka. Górę biorą domowe zajęcia, przede wszystkim więcej oglądania telewizji i filmów na platformach internetowych.
Wyraźnej zmianie uległy też zachowania , jeśli chodzi o higienę. Prawie 80 procent ankietowanych częściej myje ręce, także płynami dezynfekującymi.
Odnotowano, że bardziej zaniepokojeni są mieszkańcy południa, gdzie przypadków zakażeń jest znacznie mniej.
Niemal wszyscy Włosi (94 procent) szukają informacji na temat wirusa co najmniej raz dziennie; dwie trzecie robi to wielokrotnie. Wybierają przede wszystkim strony instytucji ochrony zdrowia i największych mediów- gazet i telewizji.