Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Reklama
Koronawirus

Takiej zachęty do szczepień jeszcze nie było. Jeśli osiągną cel, dostaną darmowe piwo

Prezydent Joe Biden wystąpił wczoraj do Amerykanów z kolejnym apelem, aby szczepili się przeciw Covid-19. Cel - 70 proc. dorosłej populacji do Dnia Niepodległości. Jedną z nowych zachęt ma być darmowe piwo oferowane przez jeden z największych amerykańskich browarów.

Reklama

Apel Bidena łączy się z jego planem, aby do 4 lipca (Dzień Niepodległości) 70 proc. dorosłych mieszkańców USA otrzymało przynajmniej jeden zastrzyk przeciw koronawirusowi. W celu zmobilizowania społeczeństwa ogłosił tzw. Krajowy miesiąc działania.

Cel - 70 proc. populacji

"Osiągnięcie 70 proc. pułapu, abyśmy mogli uniezależnić się od Covid-19 i uwolnić się od niego(...) wymaga to zaangażowania wszystkich: rządu federalnego, władz stanowych, lokalnych, plemiennych i terytorialnych, sektora prywatnego, a co najważniejsze Amerykanów

– podkreślił Biden.

Ostrzegł, że osobom, które się nie zaszczepią, grożą poważne choroby, śmierć lub będą przenosić wirusa na innych. Podkreślił, że Covid-19 może mieć długotrwałe skutki zwłaszcza dla zdrowia młodych ludzi.

"Na całym świecie ludzie walczą, aby dostać zastrzyk, podczas gdy każdy Amerykanin może go otrzymać w sąsiedniej aptece bez żadnych kosztów i bez czekania"

- argumentował prezydent.

Jak dodał, szczepienie nie ma nic wspólnego z przynależnością partyjną. Przypomniał, że badania nad szczepionkami prowadzi zarówno administrację demokratyczna, jak i wcześniej republikańska.

Darmowe piwo za szczepienia

Pośród zachęt znajdzie się darmowe piwo. Przyrzekł to jeden z browarów uzależniając ofertę od tego, czy do 4 lipca przynajmniej jedną dawkę przyjmie 70 proc. dorosłych.

Gigant piwowarski Anheuser-Busch Companies podał we środę, że zaoferuje Amerykanom darmowe piwo, jako kolejną zachętę do zaszczepienia się.

„Jesteśmy dumni z tego, że robimy postępy zarówno w potrzebie, jak i w czasach wielkich uroczystości, a miniony rok nie był inny”

– powiedział Michel Doukeris, dyrektor naczelny Anheuser-Busch.

Podano, że firma zaoferuje dorosłym wirtualną kartę kredytową o wartości 5 USD za zakup piwa - jeśli cel szczepień zostanie osiągnięty.

„Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Białym Domem, aby wywrzeć znaczący wpływ na nasz kraj, nasze społeczności i naszych konsumentów”

– dodano.

Cel do zdobycia?

Według amerykańskich mediów jest to możliwe. Zwracają uwagę, że Biden zdołał osiągnąć pierwszy cel, gdy do 4 maja dostało pierwszą dawkę 56 proc. społeczeństwa. W niecały miesiąc później odsetek wzrósł do 63 proc. Do 4 lipca brak zatem siedmiu proc. Wymagałoby to podania ok. 550 tys. pierwszych dawek dziennie.

Osiągnięcie celu szczepień przed Dniem Niepodległości może nie być łatwe – podaje nytimes.com. Zaznacza, że tempo szczepień w Stanach Zjednoczonych zwolniło. Największy wzrost w ostatnich tygodniach dotyczył szczepienia dzieci w wieku od 12 do 15 lat, które nie kwalifikują się do otrzymania darmowego piwa.

Jednak według Fundacji Kaisera poczyniono postępy w docieraniu do niektórych grup o najwyższych wskaźnikach niezdecydowania się na szczepienia, w tym Latynosów i osób bez dyplomu ukończenia studiów wyższych.

Yahoo News zwraca jednak uwagę, że jeśli do 4 lipca 70 proc. dorosłych Amerykanów zostanie częściowo zaszczepionych, wciąż 30 proc. pozostanie bez szczepienia. Portal przewiduje, że niewiele z tych osób będzie skłonnych to zrobić w najbliższym czasie.

Reklama