Uścińska w rozmowie z Polsat News powiedziała, że Zakład Ubezpieczeń Społecznych opublikował na swojej stronie internetowej informacje, jak wypełniać wnioski o wsparcie z tarczy antykryzysowej. Mimo to zdarza się, że składane wnioski zawierają błędy.
Wskazała, że najczęstsze błędy to: brak podpisu, błędny numer rachunku bankowego, na który ma być przelane świadczenie postojowe, nieokreślenie przychodu i różne dopiski na formularzu wniosku.
- Bardzo prosimy i apelujemy, żeby starannie wypełniać te wnioski, bo to decyduje też o terminie wypłaty świadczenia
- powiedziała prof. Uścińska.
Prezes ZUS zachęcała przedsiębiorców do składania wniosków online. Poinformowała, że ponad 80 proc. wniosków złożonych elektronicznie jest prawidłowa, podczas gdy połowa wniosków składanych w formie papierowej jest błędna.
Prof. Uścińska poinformowała, że do piątkowego poranka do ZUS złożono 1 mln 50 tys. wniosków o wsparcie, z czego prawie 800 tys. dotyczy zwolnienia z obowiązku opłacania składek.