Sprawdź gdzie kupisz Gazetę Polską oraz Gazetę Polską Codziennie Lista miejsc »
Z OSTATNIEJ CHWILI
Prezydent Litwy: nie żyją trzej żołnierze USA, którzy zaginęli na poligonie w Podbrodziu; trwają poszukiwania czwartego • • •

Polski czempion walczy z koronawirusem

"W bezprecedensowej sytuacji pandemii COVID-19, z jaką zmaga się cały świat, szczególna odpowiedzialność wobec społeczeństwa spoczywa na największych podmiotach gospodarki narodowej, takich jak Tauron"– tłumaczy Filip Grzegorczyk, prezes zarządu Tauron Polska Energia. "Spółka aktywnie włączyła się w walkę z koronawirusem m.in. wspierając finansowo polską służbę zdrowia, wprowadzając szereg działań zabezpieczających klientów i pracowników, a także pomagając dzieciom i nauczycielom w edukacji zdalnej" - dodaje prezes energetycznego lidera. 

materiały firmy Tauron

1,5 mln zł i krew dla polskiej służby zdrowia 

W pierwszych dniach pandemii Tauron przekazał na rzecz polskiej służby zdrowia 1, 5 mln zł. Środki trafiły do placówek na Śląsku i zostały wykorzystane na zakup sprzętu i wyposażenia niezbędnego do walki z koronawirusem. Dodatkowo Fundacja Tauron zaoferowała wsparcie przy zakupie środków niezbędnych do walki z epidemią 23 szpitalom i placówkom medycznym z południowej Polski. 

W trakcie epidemii znaczenie spadła liczba dawców krwi. Dlatego niektóre placówki medyczne zaapelowały o wsparcie. Na apel ten odpowiedzieli górnicy z trzech kopalń Tauron Wydobycie. W specjalnych warunkach, przy zastosowaniu dodatkowych środków bezpieczeństwa, oddali w sumie 120 litrów krwi. 

Ważne bezpieczeństwo dostaw 

W trakcie pandemii kluczowym zadaniem Taurona jest zapewnienie ciągłości dostaw energii elektrycznej i ciepła. W związku z tym firma wprowadziła szereg działań prewencyjnych, zabezpieczających zarówno pracowników, jak i klientów. 

Pracownicy strategicznych spółek codziennie przed rozpoczęciem pracy mają mierzoną temperaturę ciała. Energetycy, którzy sprawują całodobowy nadzór nad siecią elektroenergetyczną, podzieleni zostali na stałe zespoły bez możliwości rotacji pomiędzy nimi. Wstrzymano wszystkie prace planowe, które mogłyby wiązać się z koniecznością czasowego wyłączenia odcinków linii energetycznych. Odczyty liczników u klientów Taurona prowadzone są wyłącznie wtedy, gdy liczniki te znajdują się w miejscu ogólnodostępnym, a ich obsługa nie wymaga wejścia do lokalu mieszkalnego.
 
Bez zakłóceń są także realizowane dostawy ciepła i ciepłej wody dla mieszkańców konurbacji śląsko-dąbrowskiej przez Tauron Ciepło. Spółka posiada zapasy węgla na poziomie, który pozwala realizować dostawy ciepła nieprzerwanie przez okres trzech miesięcy. W rezerwie posiada również kotły gazowe, które w razie potrzeby są w stanie zapewnić dodatkową produkcję ciepła dla mieszkańców.


Ponad pół miliona klientów obsłużonych online

W trosce o klientów Tauron zamknął stacjonarne POK-i i bardzo wzmocnił kanały kontaktu zdalnego. Te działania przyniosły efekt w postaci ponad 0,5 mln klientów obsłużonych zdalnie w ciągu ostatniego miesiąca. W drugiej połowie marca, w porównaniu z drugą połową lutego, klienci Taurona zawarli w ten sposób o 71 proc. umów więcej. 

Do dyspozycji klientów są m.in. internetowe serwisy obsługowe, czat online, formularze kontaktowe czy infolinie obsługowe i sprzedażowe. Uniwersalnym narzędziem jest serwis obsługowy Mój Tauron, który można założyć poprzez stronę internetową www.tauron.pl lub aplikację mobilną. Serwis ma ponad 1,3 mln użytkowników. Dobrze sprawdzają się też inne formy zdalnej obsługi, dzięki którym klienci mogą m.in. wystąpić o zmianę prognozy czy dokonać wyboru oferty. W ciągu ostatnich czterech tygodni o 30 proc. wzrosła liczba klientów, którzy załatwili swoje sprawy wysyłając do TAURONA wiadomość e-mail. Liczba osób obsłużonych w tym okresie przez infolinie  wzrosła z kolei o 25 proc.

Pomoc w sieci 

Jednym z ważnych elementów wsparcia społeczeństwa w trakcie pandemii jest również wspieranie nauczycieli. Tauron już wcześniej uruchomił specjalną platformę edukacja.bezpieczniki.tauron.pl, gdzie nauczyciele mogą korzystać z gotowych scenariuszy lekcji i filmów edukacyjnych, m.in. o tym, jak powstaje prąd. Te ostatnie są również dostępne na nowym kanale spółki na youtube.com/TauronTV. Ze statystyk wynika, że w ostatnim czasie z filmowych materiałów skorzystało już ponad 5 tys. nauczycieli.

Dwa startupy, w które Tauron zainwestował poprzez fundusz EEC Magenta - Sinterit i TakeTask - także wspomagają Polaków w walce z koronawirusem. Sinterit przygotował pierwszą partię bezpłatnie wysyłanych do szpitali w całym kraju 4 tys. sztuk przyłbic dla medyków, montowanych na okularach ochronnych. 

Startup wydrukował też na potrzeby medyków specjalne przejściówki pozwalające szczelnie zamontować nowe filtry w maskach ochronnych w sytuacji, gdy oryginalne filtry zostały zużyte. Z kolei TakeTask to twórca aplikacji kwarantanna domowa, która na mocy specustawy o przeciwdziałaniu i zwalczaniu COVID-19 jest obowiązkowa od 1 kwietnia br. dla osób poddanych 14-dniowej kwarantannie.

Komputery dla dzieci i samochody dla fundacji

Konieczność prowadzenia edukacji zdalnej w trakcie pandemii unaoczniła problem braku sprzętu elektronicznego u wielu rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji ekonomicznej lub zdrowotnej. Dlatego wspólnie z Kuratorium Oświaty w Krakowie Tauron umożliwi zakup komputerów i laptopów 30 dzieciom z Małopolski. Bony na ten cel otrzymały m.in. dzieci z niepełnosprawnościami i innego rodzaju chorobami.

W trakcie świąt wielkanocnych Tauron wsparł Fundację Wolne Miejsce, przekazując do jej dyspozycji na kilka dni samochody elektryczne ze swojej floty. Pojazdy posłużyły do rozwiezienia świątecznych posiłków i paczek z upominkami dla 2 tys. osób potrzebujących z 18 śląskich miast. 
 

 



Źródło: niezalezna.pl

#koronawirus #Tauron #Filip Grzegorczyk #energetyka #szkolnictwo

redakcja