W związku z nadzwyczajną sytuacją spowodowaną rozprzestrzenianiem się koronawirusa, przy Ministerstwie Rozwoju powstał sztab kryzysowy z udziałem przedstawicieli branży turystycznej - poinformował dziś resort w komunikacie.
Jak podano, w skład sztabu kryzysowego wchodzą przedstawiciele ponad 50 organizacji turystycznych i transportowych. Reprezentują całe środowisko – organizatorów turystyki, w tym szkolnej; agentów turystycznych; przewoźników; hotelarzy; branży targowej, rozrywkowej i MICE (turystyka biznesowa).
"Branża turystyczna, jako jedna z pierwszych, odczuwa skutki epidemii koronawirusa. Powstanie grupy roboczej ułatwia nam zbieranie postulatów i konsultowanie rozwiązań, które mogą pomóc przedsiębiorcom w zminimalizowaniu ryzyka utraty płynności finansowej"
- wyjaśnia cytowany w komunikacie wiceminister rozwoju Andrzej Gut-Mostowy.
Inicjatywa powołania grupy powstała podczas spotkania minister Jadwigi Emilewicz oraz wiceszefów MR: Andrzeja Guta-Mostowego, Olgi Semeniuk i Krzysztofa Mazura z branżą turystyczną. Odbyło się ono 9 marca w Warszawie.
- Musimy wspólnie z Wami – szeroko rozumianą branżą turystyczną – wypracować i przygotować instrumenty wsparcia, skutecznie je wdrożyć, żeby w miarę spokojnie przetrwać ten trudny moment
- mówiła wówczas Emilewicz.
Sztab działa w podgrupach. Pierwsza z nich zajmuje się tzw. touroperatorami, biurami podróży i agentami turystycznymi. Druga obejmuje pozostałe segmenty branży: hotelarstwo, turystykę biznesową, szkolną, czy branżę targową, a także przewozy autokarowe, branżę rozrywkową (koncerty, festiwale), turystykę przyjazdową, pilotów wycieczek.
Całość koordynują Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej (SAR) i Polski Związek Organizatorów Turystyki (PZOT). Kontakt możliwy za pośrednictwem adresu e-mail: [email protected].