Marka „Jabłko Lubelskie” ma promować na polskim i zagranicznym rynku te owoce pochodzące z terenów Lubelszczyzny, gdzie sadownictwo ma długoletnią tradycję.
„Nasze jabłko jest wyjątkowe. Tyle tylko, że jest nierozpoznawalne, a nawet w naszym rejonie mało widoczne. Od kilku lat próbujemy działać wspólnie i te nasze działania promocyjne, skierowane do obiorców krajowych i zagranicznych, jakoś zintensyfikować i poszerzyć. Chcemy powiedzieć konsumentom: szukajcie naszego jabłka, ono jest naprawdę dobrej jakości”
– powiedział prezes zarządu LubApple Zbigniew Chołyk.
Spółka LubApple założona została w 2015 r. Skupia pięciu największych producentów owoców z województwa lubelskiego - ZPO Stryjno-Sad, Józefów Sad, Witabo, FruVitaLand oraz ZPO Sadpol. Rocznie produkują oni ok. 100 tys. ton owoców, z czego ponad 90 proc. stanowią jabłka. Pozostałe to maliny, wiśnie, truskawki, gruszki, śliwki oraz porzeczki.
Marką „Jabłko Lubelskie” objęte ma być sześć głównych odmian tych owoców - Golden, Gala, Red Jonaprince, Jonagored, Szampion i Idared.
Jak zapowiada Chołyk, jabłka te w opakowaniach oznaczonych znakami marki pojawią się niebawem w sklepach, w niektórych jeszcze w październiku. Firma prowadzi też rozmowy z sieciami supermarketów, aby tam jabłka - dostarczane przez LubApple – także były oznaczane marką „Jabłko Lubelskie”.