W zgodnej opinii ekspertów wydarzenie tego typu przyczyniło się do udowodnienia szerszej grupie odbiorców, w jaki sposób rozwiązania internetu rzeczy mogą znaleźć zastosowania w sprzedaży, marketingu i promocji umeblowania. Ponadto targi organizowane przy współpracy z innowacyjną platformą marketingową umożliwiły bezproblemową integrację prezentacji produktów online i offline, a także wprowadzenie ekosystemu internetu rzeczy w branży meblarskiej z łatwym dostępem na urządzeniach mobilnych.
Czym właściwie jest internet rzeczy? W największym skrócie jest to koncepcja, zgodnie z którą jednoznacznie identyfikowalne przedmioty (w tym m.in. Przedmioty domowego użytku, a nawet sprzęt AGD i meble) mogą pośrednio albo bezpośrednio gromadzić, przetwarzać lub wymieniać dane za pośrednictwem instalacji elektrycznej inteligentnej KNX lub sieci komputerowej. Podstawowym celem internetu rzeczy jest stworzenie inteligentnych przestrzeni: miast, transportu, produktów, budynków, systemów energetycznych, systemów zdrowia czy związanych z życiem codziennym.
Drugie międzynarodowe targi IFIF poza klasycznymi wystawami mebli, wykończenia i akcesoriów były okazją do prezentacji innowacji technologicznych, tym samym wprowadzając na rynek najnowsze inteligentne rozwiązania meblarskie. W ramach promowania innowacji internetu rzeczy, na targach zaprezentowano szerokie możliwości zastosowań zaawansowanej technologii Z-Code internetu rzeczy i platformy marketingowej Cloud City, które umożliwiły wystawianie i sprzedaż mebli. Rozwiązania te okazały się przełomowe zwłaszcza w zakresie integracji z internetem rzeczy i dostarczania wysokiej jakości produktów. Dzięki zintegrowanej platformie marketingowej wystawcy mieli dostęp do szerokiego wachlarza funkcji, w tym niepowtarzalnych kodów produktów, a także zakupów przy zastosowaniu kodów QR, a także wydarzeń promocyjnych, reklamy, identyfikowalności i cross-marketingu, które umożliwiły synchronizację wystaw produktów w sieci i poza nią oraz wystąpienie synergii między zasobami.
W ramach ciekawostki warto dodać, że na w całej imprezie wzięło udział 321 000 specjalistów i innych gości, a w ciągu pięciu dni wydarzenia zarejestrowano 72 000 pojazdów wjeżdżających na parking lub podwożących uczestników. W sumie w trakcie targów podpisano kontrakty o łącznej wartości przekraczającej 5,19 miliarda juanów (około 785 milionów dolarów).