Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK) wydał dwie decyzje, w których ukarał firmę telekomunikacyjną Nasza SA z Warszawy - poinformował urząd. Jak dodano, pierwsza decyzja dotyczyła niedozwolonych klauzul we wzorcach umownych, a druga – praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. W sumie kary wyniosły ponad 1,8 mln zł!
Jak poinformował w komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, skargi na spółkę Nasza SA złożyło do urzędu i rzeczników konsumentów prawie 800 osób. Większość poszkodowanych miała ponad 65 lat.
"UOKiK ukarał kolejną spółkę telekomunikacyjną, która zdobywała klientów, podszywając się pod dotychczasowego operatora, a także stosowała niedozwolone klauzule. Nasza SA obiecywała obniżkę abonamentu do 30 zł i nielimitowane rozmowy, tymczasem miesięczne rachunki wynosiły nawet 2-3 razy więcej"
- czytamy w komunikacie UOKiK.
Urząd przekazał, że wszczął postępowanie o naruszanie zbiorowych interesów konsumentów przez Naszą SA w lipcu 2017 r. Miesiąc później umieścił na swojej stronie ostrzeżenie konsumenckie.
"Nasze postępowanie potwierdziło, że konsultanci spółki Nasza podstępem nakłaniali konsumentów do zmiany operatora. Sugerowali, że obniżka abonamentu to propozycja dotychczasowej firmy. Zatajali też opłatę za nielimitowane rozmowy oraz fakt, że umowa opiewa także na inne płatne usługi. W efekcie konsumenci wbrew swojej woli zmieniali operatora oraz musieli płacić wyższe niż wcześniej rachunki za telefon"
- powiedział cytowany w komunikacie prezes UOKiK Marek Niechciał. Jak dodał, nie znalazł żadnych okoliczności łagodzących. "Za każdą z praktyk nałożyłem prawie maksymalną karę" - zaznaczył.
UOKiK przekazał, że udowodnił Naszej S.A. trzy praktyki, "które naruszały zbiorowe interesy konsumentów". Suma kar wynosi 1 mln 676 tys. 577 zł.