Hyundai zaprezentował najnowszy sportowy model i20 N. Ten zbudowany do jazdy na torach wyścigowych hot-hatch, inspirowany jest rajdowym i20 WRC. Nowy i20 N z silnikiem o pojemności 1,6 litra o mocy 204 KM będzie dostępny w Europie od wiosny 2021 roku.
Nowy i20 N ma swoje korzenie w sportach motorowych. Jest inspirowany i20 Coupe WRC, samochodem rajdowym opartym na zmodyfikowanej wersji drogowego Hyundaia i20, a zatem ma masę taką samą jak minimalna wymagana w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC). To właśnie model ten przyniósł Hyundaiowi w 2019 roku tytuł Mistrza Producentów WRC po czterech zwycięstwach etapowych. Do tej pory Hyundai odniósł w sumie 17 zwycięstw na najwyższym poziomie w międzynarodowych rajdach samochodowych.
- Nasza sportowa submarka N odniosła ogromny sukces, odkąd w 2017 roku wprowadziliśmy na rynek i30 N. Tym razem zdecydowaliśmy się opracować model inspirowany i20 Coupe WRC, który w zeszłym roku doprowadził nas do zwycięstwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Wraz z nowym i20 N poszerzamy naszą gamę modeli N, aby przyciągnąć jeszcze więcej Klientów, którzy chcą doświadczyć motorsportowych emocji w codziennym życiu -oznajmił Thomas Schemera, wiceprezes Wykonawczy i Szef Działu Produktu Hyundai Motor Company.
Wygląd zewnętrzny modelu podkreśla jego rasowy charakter, łącząc elementy rajdowego dziedzictwa Hyundaia z najnowszą filozofia projektową firmy Sensuous Sportiness. Do sportowej i dynamicznej sylwetki modelu i20 dodano aerodynamiczne i funkcjonalne elementy oraz zdecydowano się na zmniejszenie prześwitu o 10 mm.
Nowy i20 N jest napędzany przez turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra (1.6 T-GDi) połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów (6MT). Silnik ten jest pierwszym silnikiem nowej generacji w europejskim modelu Hyundai. Zapewnia on maksymalną moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 275 Nm. Przy masie 1190 kg stosunek mocy do masy jest jednym z najlepszych w swojej klasie. Nowy i20 N osiąga prędkość maksymalną 230 km/h, a 0 od 100 km/h przyspiesza w zaledwie 6,7 sekundy.
Silnik oferuje płaski wykres mocy, co zapewnia wysoką responsywność i lepsze przyspieszenie, zapewniając jeszcze więcej radości na drodze lub na torze wyścigowym. Płaska krzywa mocy zapewnia większy moment obrotowy i moc przy niższych obrotach, tym samym wykorzystując więcej potencjału silnika w codziennych sytuacjach drogowych. Całkowicie nowy i20 N utrzymuje maksymalny moment obrotowy w zakresie od 1750 do 4500 obr./min i osiąga maksymalną moc w zakresie od 5500 do 6000 obr./min. Poprawia to przyspieszenie w zakresie średnich i wysokich prędkości i zapewnia stałą, wysoką wydajność w różnych warunkach jazdy.