W ubiegłym miesiącu do Polski dotarł jeden z ośmiu przeznaczonych na Europę samochodów pokazowych, które w najbliższych tygodniach wykorzystywane będą na potrzeby wewnętrzne importera i do działań promocyjnych.
Jak wyjaśnia Dorota Pajączkowska, Communication Manager w Nissan Sales CEE: „Nasz kraj jest istotnym rynkiem dla producenta i tym bardziej cieszymy się, że to właśnie do nas przyjechał jeden z pierwszych egzemplarzy pokazowych nowego Nissana Qashqai. To duże wyróżnienie.”
Egzemplarz, który przyjechał do Warszawy, to Qashqai w wersji Tekna+ z silnikiem 1.3 DIG-T o mocy 158 KM z technologią mild hybrid, z manualną skrzynią biegów i napędem na jedną oś.
Sylwetka trzeciej odsłony Nissana Qashqai, który niemal czternaście lat temu stworzył zupełnie nowy segment samochodów osobowych, nie pozostawia niedomówień. Londyńskie studio pozostawiło wciąż ciekawą i elegancką linię nadwozia, ale nadało mu nowoczesnego sznytu. Bardziej muskularna sylwetka podkreślona została m.in. wydatnymi nadkolami, mieszczącymi imponujące 20-calowe obręcze, zwiększonym rozstawem osi i powiększonym wlotem powietrza z przodu z charakterystycznym dla marki motywem litery V. W rzeczywistości nowy Qashqai urósł bardzo nieznacznie. Rozstaw osi wzrósł o 20 mm, długość samochodu powiększyła się o 35 mm, wysokość o 25 mm, a szerokość to 32 mm więcej, dzięki czemu samochód jeszcze lepiej prezentuje się na drodze.
Wnętrze nowego Nissana Qashqai doświetlone jest kojącym białym światłem, które nadaje mu prestiżu i tworzy wyjątkową strefę komfortu w przestronnej kabinie. Tradycyjny panel zegarów został w wyższych wersjach wyposażenia zastąpiony wielofunkcyjnym ekranem TFT o przekątnej 12,3”, który kierowca może skonfigurować według swoich upodobań. Oferuje on wiele sposobów wyświetlania informacji z systemu nawigacji, rozrywki, danych o ruchu drogowym i stanie pojazdu przy pomocy wygodnego pokrętła na kierownicy. Jego uzupełnieniem jest dodatkowy, 10,8’’ ekran przezierny HUD (Head-Up Display), który zapewnia największy w tym segmencie rozmiar obrazu.
Nissan jako pionier napędów bezemisyjnych konsekwentnie dąży do realizacji swojego celu, by w Europie do 2024 roku samochody zelektryfikowane stanowiły 50 proc. jego sprzedaży. Dlatego też Qashqai nowej generacji już w wersji podstawowej dostępny będzie ze znanym z poprzedniego modelu silnikiem benzynowym 1.3 DIG-T, ale z technologią mild hybrid. Jednostka została udoskonalona i spełnia najnowsze wymogi normy Euro 6d Final, a aż 50 elementów jej konstrukcji zostało zaprojektowanych od nowa. Układ napędowy mild hybrid będzie dostępny w dwóch wariantach – o mocy 140 KM i 158 KM – z 6-biegową skrzynią manualną lub nową przekładnią Xtronic.
W 2022 roku Qashqai otrzyma także debiutujący na europejskim rynku nowy układ napędowy e-POWER, w którym koła napędzane są wyłącznie silnikiem elektrycznym, a jednostka spalinowa wykorzystywana jest jedynie do wytwarzania energii elektrycznej i doładowywania akumulatora. Jest to unikatowe rozwiązanie, które gwarantuje wrażenia z jazdy jak samochodem w 100 proc. elektrycznym, czyli m.in. bardzo dynamiczne i płynne przyspieszenie.