Gang Olsena 2.0. Polska w rękach fanatycznych nieudaczników Czytaj więcej w GP!

Nowy elektryczny crossover w ofercie południowokoreańskiej firmy motoryzacyjnej

Południowokoreański koncern motoryzacyjny Hyundai poinformował o wprowadzeniu do oferty nowego modelu KONA Electric. Nowy bezemisyjny SUV dostępny jest teraz z dwoma elektrycznymi napędami. Wersja Style z bazowym 136-konnym napędem z kosztuje 155 900 złotych, natomiast topowa wersja z silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM kosztuje 174 900 złotych.

mat. pras.


Podstawowa wersja jest wyposażona w akumulator 39,2 kWh i silnik o mocy 136 KM (100 kW), dzięki któremu przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy. Wariant z akumulatorem 64 kWh jest wyposażony w silnik elektryczny, który zapewnia maksymalną moc 204 KM (150 kW) i sprawia, że KONA Electric przyśpiesza do 100 km/h w 7,9 sekundy. Topowa wersja osiąga prędkość maksymalną 167 km/h, a wersja bazowa - 155 km/h. Obie wersje napędowe zapewniają 395 Nm dostępnego w każdej chwili momentu obrotowego.
Od debiutu w 2018 roku KONA Electric zapewnia jeden z najlepszych zasięgów elektrycznych w swojej klasie. Wersja 64 kWh oferuje wiodący w swojej klasie zasięg 484 kilometrów (WLTP) na jednym ładowaniu, a zużycie energii wynosi 14,7 kWh/100km (WLTP). Tymczasem model 39,2 kWh oferuje zasięg do 305 kilometrów (WLTP), przy zużyciu energii równym 14,3 kWh/100km (WLTP). Ładowanie polimerowego akumulatora litowo-jonowego od 10 do 80 procent przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW zajmuje tylko 47 minut. 

Klienci modelu Nowa KONA Electric poza wyborem napędu mogą także zdecydować się na jeden z trzech poziomów wyposażenia – Style, Premium i Platinum. Nawet bazowa wersja Style oferuje bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, komfortu, multimediów i łączności, a ponadto stylowe elementy wykończenia. Wersja Style z bazowym 136-konnym napędem z kosztuje 155 900 złotych, natomiast topowa wersja z silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM kosztuje 174 900 złotych.


Bogatsza wersja Premium kosztuje 165 900 złotych gdy zdecydujemy się na wybór podstawowego silnika, a 183 900 złotych przy wyborze mocniejszego napędu. Na pokładzie wersji Premium znajdują się ponadto przednie podgrzewane fotele, podgrzewana kierownica, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, czujnik deszczu, przyciemniane tylne szyby, reflektory LED i światła tylne LED oraz system multimedialny z 10,25-calowym wyświetlaczem, fabryczną nawigacją, łącznością Bluelink oraz Premium Audio Krell ze wzmacniaczem i głośnikiem centralnym.


Dostępna wyłącznie z mocniejszym napędem wersja Platinum kosztuje 201 900 złotych. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa topowego wariantu obejmuje asystentów monitorowania martwego pola (BCA), ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, jazdy autostradowej (HDA) oraz system inteligentnego ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLW) i inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go (SCC). Najwyższy poziom komfortu zapewniają elektrycznie sterowane fotele przednie, podgrzewane tylne fotele, wyświetlacz Head-Up (HUD), oświetlenie nastrojowe, ładowarka bezprzewodowa do smartfonów. Ponadto wersja Platinum oferuje elektrycznie składane lusterka i przednie czujniki parkowania, pompę ciepła i trójfazową ładowarkę pokładową 11kW, która skraca czas ładowania o ponad 2 godziny.


 

 



Źródło: niezalezna.pl, mat. pras.

#branża motoryzacyjna

albicla.com@ Paweł Kryszczak