Bank Pekao S.A. zdobył drugie miejsce w XVI edycji rankingu Top Marka w kategorii Banki. Raport, zrealizowany na zlecenie magazynu Press, prezentuje najsilniejsze instytucje korporacyjne, produktowe i pro bono przez pryzmat ich wizerunku w publikacjach prasowych, internetowych oraz mediach społecznościowych.
Badanie magazynu Press i firmy PSMM Monitoring & More obejmowało materiały opublikowane w prasie, internecie oraz mediach społecznościowych od 1 lipca 2022 do 30 czerwca 2023 roku. Biorące w nim udział firmy zostały ocenione w trzech kategoriach: impact, indeks wydźwięku oraz liczba publikacji. W badanym czasie w mediach ukazało się ponad 121 tys. publikacji na temat Banku Pekao, z czego najwięcej, bo aż 57,5 proc. z nich w Internecie, 39,8 proc. w social media oraz 2,7 proc. w prasie.
– Otrzymanie tytułu drugiego najlepszego banku w rankingu Top Marka jest powodem do wielkiej dumy. To przede wszystkim wynik ciężkiej pracy całego Departamentu Marketingu, ale także zobowiązanie do dalszego starannego budowania wizerunku, który wpływa na pozycję Pekao w świecie biznesu. Ten sukces nie byłby możliwy bez odświeżenia strategii marketingowej oraz skierowania jej do młodych klientów, jak również otwarcia na nowoczesne technologie i wykorzystania sztuki w naszej bieżącej komunikacji
– mówi Martyna Nowakowska, dyrektor ds. zarządzania wizerunkiem w Banku Pekao S.A.
– Na sukces marki Banku Pekao wpływa kompleksowe podejście do każdego projektu, począwszy od rozwiązań biznesowych i orientacji na potrzeby klienta, przechodząc do strategii informacyjnej obejmującej komunikację bezpośrednią, komunikację medialną oraz marketing. Publikując materiały zawsze staramy się, aby były przygotowane profesjonalnie, w sposób przejrzysty oraz zwięzły. Jednocześnie zwracamy uwagę na to, aby przekaz był dostosowany do grupy docelowej. Myślę, że właśnie te elementy wpływają na naszą skuteczność
– mówi Paweł Jurek, rzecznik prasowy Banku Pekao S.A.
Badanie Top Marka polega na wyłonieniu najpopularniejszych w mediach instytucji korporacyjnych, produktowych i pro bono, poprzez analizę ich wizerunku w publikacjach prasowych, internetowych oraz mediach społecznościowych. Pomysłodawcą tego rankingu jest magazyn Press, a właścicielem metodologii badania - firma PSMM Monitoring & More. Zestawienie obejmuje 500 instytucji z 50 branż i jest największym tego typu badaniem na polskim rynku. Wartością decydującą o miejscu marki jest jej siła mierzona w trzech kategoriach: impact (dotarcie wzmianki w mediach), indeks wydźwięku (udział materiałów pozytywnych, negatywnych i neutralnych w całości przekazu) oraz liczba publikacji. Dzięki Top Marce czytelnicy uzyskują szeroką oraz inspirującą wiedzę o rynku i efektywności działań z zakresu Public Relations.