GUS uruchomił program, który pomoże opracować wzór waloryzacji kontraktów drogowych. Rządowi urzędnicy zastanawiają się natomiast, jak rozwiązać problem roszczeń wykonawców - czytamy w "Pulsie Biznesu".
Przedsiębiorcy budowlani twierdzą, ze wskaźniki waloryzacyjne w kontraktach drogowych nie odzwierciedlają faktycznego wzrostu cen materiałów i od kilku miesięcy zabiegają o zmianę metod badawczych - podaje "Puls Biznesu".
Na ich apele zareagował Główny Urząd Statystyczny (GUS). Od lipca 2018 r. rozpoczął program pilotażowy, zmienił metody zbierania i analizy danych, dzięki czemu być może uda się opracować nowe zasady indeksacji kontraktów.
"Po otrzymaniu wyników z pilotażu i szczegółowej ich analizie GUS zamierza dokonać obliczeń wskaźników cen obiektów drogowych i mostowych oraz podjąć decyzję o wprowadzeniu do programu badań statystycznych zmodyfikowanego wskaźnika lub rozpocząć dalsze prace nad wypracowaniem innych zasad metodologicznych"
- poinformował "PB" Arkadiusz Borowy z departamentu edukacji i komunikacji GUS.
Wstępne wyniki pilotażu będę znane w listopadzie 2018 r.