Koszulka "RUDA WRONA ORŁA NIE POKONA" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!
Z OSTATNIEJ CHWILI
Andrzej Duda: Zdecydowałem, że w przyszły poniedziałek odbędzie się Rada Bezpieczeństwa Narodowego • • • Prezydent Duda: Nic nie zapowiada tego, by USA miały się wycofywać z Europy • • • Andrzej Duda: Dziś mówi się, że Polska spokojnie buduje potencjał do zabezpieczenia tej części Europy • • • Prezydent RP: Mamy jako Polska bardzo silny atut w ręku, bo władze USA podkreślają, że jesteśmy wiarygodnym sojusznikiem • • • Prezydent Duda: Nie ma żadnych zamiarów amerykańskich, by obniżać aktywność w naszej części Europy w kwestii bezpieczeństwa • • • Andrzej Duda: Spodziewam się dojdzie do przerwania walk lub zakończenia działań rosyjskich na Ukrainie • • • Prezydent RP: W moim przekonaniu Ameryka weszła bardzo mocno do gry o zakończenie wojny na Ukrainie • • • Prezydent Duda: Jesteśmy po dwóch poważnych spotkaniach z przedstawicielami Donalda Trumpa. Mam pełny przegląd sytuacji o obecne działania podejmowane przez USA • • •

Kary dla firm Solorza za nieuczciwe reklamy

Kampanie reklamowe Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu dotyczące oferty smartDOM i Power LTE wprowadzały w błąd.

adam_gorka (pixabay)
adam_gorka (pixabay)
Kampanie reklamowe Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu dotyczące oferty smartDOM i Power LTE wprowadzały w błąd. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył kary na obie spółki w łącznej wysokości ponad 40 mln zł oraz nakazał emisję informacji o naruszeniu praw konsumentów w telewizji i publikację decyzji na stronach internetowych

Do UOKiK napływały skargi konsumentów dotyczące dwóch kampanii reklamowych ofert smartDOM i Power LTE. Jest to pakiet usług Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu. Skargi dotyczyły reklam prezentowanych latem 2014 r. w prasie, mediach elektronicznych i na bilboardach hasłem „Power LTE - Internet LTE bez limitu danych”. Następnie, przed Bożym Narodzeniem, spółki emitowały reklamy telewizyjne, które sugerowały, że pakiet usług wraz ze smartfonem, tabletem i telewizorem można uzyskać za 61 zł miesięcznie.

Klienci skarżyli się do UOKiK, że zostali wprowadzeni w błąd. Potwierdziły to postępowania Urzędu wobec obu spółek. Rzeczywiste warunki promocji „Power LTE” ograniczały zarówno wielkość transferu (pakiety danych), jak i prędkość transmisji danych po wykorzystaniu pakietu, nawet do 32 kb/s.

- Zakwestionowaliśmy wprowadzanie w błąd w reklamie usług telekomunikacyjnych i sprzętu elektronicznego. Praktyki obu spółek mogły spowodować straty finansowe u tych konsumentów, którzy zdecydowali się zawrzeć umowę w ramach promocji smartDOM i Power LTE. Nasze postępowania wykazały, że rzeczywiste warunki oferty różniły się od tych prezentowanych w reklamach

– wyjaśnia Marek Niechciał, Prezes UOKiK.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów prezes UOKiK nałożył kary finansowe w łącznej wysokości 40,4 mln zł (30,7 mln zł na Polkomtel i 9,7 mln zł na Cyfrowy Polsat).

Ponadto prezes UOKiK nakazał Cyfrowemu Polsatowi i Polkomtelowi emisję ogłoszeń o wprowadzeniu konsumentów w błąd. Decyzje nie są ostateczne, firmy mogą odwołać się do sądu.

 



Źródło: niezalezna.pl

#Zygmunt Solorz-Żak

MP