Kampania 2015/2016 w KSC SA, produkującej niemal 40 proc. cukru w Polsce i 4 proc. w całej Unii Europejskiej, rozpoczęła się w pierwszej dekadzie października 2015 r. i zakończyła w pierwszej dekadzie stycznia 2016 r. Kampania prowadzona była w siedmiu oddziałach KSC S.A.: Cukrownia Dobrzelin, Cukrownia Kluczewo, Cukrownia Krasnystaw, Cukrownia Kruszwica, Cukrownia Malbork, Cukrownia Nakło, Cukrownia Werbkowice. Średni czas trwania kampanii wyniósł 75 dni. We wszystkich siedmiu cukrowniach spółka skupiła łącznie 3 826 tys. t buraków cukrowych i wyprodukowała łącznie 581 tys. t cukru. Najwyższy średni plon uzyskano w Cukrowni Malbork – 66,3 t/ha. W 2015 r. buraki cukrowe uprawiane były na areale 70 500 ha, uprawiało je 15 178 plantatorów.
Zarząd Krajowej Spółki Cukrowej SA ocenia wyniki kampanii cukrowniczej 2015/2016 jako dobre. Należy zaznaczyć, że wpływ na wyniki skupu miała w szczególności letnia susza i związany z nią trudny sezon wegetacyjny. W związku z tym spadki plonów buraków cukrowych odnotowano w Europie i u innych producentów krajowych. Mimo trudnych warunków Krajowa Spółka Cukrowa SA osiągnęła satysfakcjonujący poziom skupu buraków cukrowych i produkcji cukru.
W skład powstałej w 2002 r. KSC wchodzi siedem cukrowni (Dobrzelin, Kluczewo, Krasnystaw, Kru
Reklama