Komisja Europejska wydała 400 tys. euro na internetową platformę. Na "wirtualnym koncercie" pojawiło się... 5 osób
387 tys. euro - tyle kosztowało Komisję Europejską stworzenie platformy internetowej, która ma promować działania w ramach "Global Gateway". Na zorganizowanym na platformie wirtualnym "koncercie" pojawiło się... pięć osób.


Tylko pięć osób pojawiło się na wirtualnym przyjęciu zorganizowanym przez departament pomocy zagranicznej Komisji Europejskiej na platformie internetowej, której stworzenie kosztowało prawie 400 tys. euro - poinformował dzisiaj brukselski portal Politico.
Platforma powstała w celu promowania działań KE w zakresie inicjatywy Global Gateway, w której ramach KE chce skierować do 2027 roku 300 mld euro na inwestycje infrastrukturalne w krajach rozwijających się.
Komisja poinformowała Politico, że celem wirtualnej imprezy, która okazała się niewypałem było "zwiększenie świadomości tego, co UE robi na arenie światowej" wśród osób w wieku od 18 do 35 lat, którzy korzystają z TikToka i Instagramu.
I’m here at the “gala” concert in the EU foreign aid dept’s €387k metaverse (designed to attract non politically engaged 18-35 year olds — see story below). After initial bemused chats with the roughly five other humans who showed up, I am alone. https://t.co/ChIHeXasQP pic.twitter.com/kZWIVlKmhL
— Vince Chadwick (@vchadw) November 29, 2022
Discover the new #GlobalGateway digital platform - https://t.co/DHAdsfwbA1
— EU International Partnerships 🇪🇺 (@EU_Partnerships) October 13, 2022
Our shared digital space is the perfect place to get to know new people and reflect on global issues to make a difference for our shared future. #WhoWeAre pic.twitter.com/IAA01vIYbo
Źródło: niezalezna.pl, PAP

