Jak wskazuje ExpertSender, powołując się na dane agencji badawczej Bisnode A Dun & Bradstreet Company, na początku 2021 w Polsce było zarejestrowanych w sumie blisko 44,5 tys. sklepów internetowych - o 21,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

"Po trzech miesiącach 2021 r. liczba ta wzrosła o kolejne 2 tys., obecnie w Polsce zarejestrowanych jest więc 46,5 tys. sklepów internetowych. W sumie w pierwszym kwartale 2021 r. Polacy zarejestrowali 3,4 tys. nowych sklepów online, ale w tym samym czasie 1,4 tys. działalności zostało wykreślonych z KRS. W porównaniu do analogicznego okresu roku 2020 stanowi, jest to wzrost o nieco ponad 70 proc."

- czytamy.

"Eksperci z Bisnode A Dun & Bradstreet Company przewidują, że na koniec 2021 r. liczba sklepów internetowych może sięgnąć nawet 55 tys." - podkreśliła w analizie firma ExpertSender.

Wskazała, że już 7 na 10 Polaków robi zakupy online, a połowa kupujących wydaje tą drogą ponad 300 zł miesięcznie.

Jak zaznaczył szef ExpertSender Krzysztof Jarecki, szacunki sprzed kilku lat wskazywały, że rynek e-commerce w Polsce w 2020 r. miał osiągnąć wartość 70 mld zł, ale w wyniku pandemii i powszechnego przeniesienia aktywności zakupowej do internetu przebił już wartość 100 mld zł. "Takie tempo wzrostu utrzyma się jeszcze przynajmniej do końca tego roku" - ocenił.