Raport uzupełniło badanie własne - 82% ankietowanych zadeklarowało, że w 2020 r. chociaż raz zdecydowało się na zamówienie dań z restauracji, w której dotychczas nie jedli. Pandemia skłoniła Polaków do sięgania po dostawę - 67% ankietowanych przyznało, że korzystało z tej opcji częściej niż w 2020. Z danych Glovo wynika, że najchętniej zamawianymi daniami były pizza i burgery.

Najważniejszy wniosek z raportu jest dla nas jasny - wirtualne restauracje to przyszłość gastronomii. Rynek Food Delivery jeszcze przed pandemią rósł w tempie 40% rocznie. Dark kitchen w 2019 roku były warte w Europie ponad 200 mln dolarów, podczas gdy w Polsce dopiero powstawały. Dziś kwota ta znacznie wzrosła. Niezwykle dynamiczny rozwój konceptów wirtualnych kuchni, to nie tylko efekt pandemii, ale także wynik adaptowania przez branżę gastronomiczną nowych technologii.
- opowiada Marek Cynowski, CEO Rebel Tang.