Ile podatków płacą medialni giganci? Niewiele - w porównaniu do ogromnych przychodów [DANE]

Ministerstwo Finansów ujawniło dane, które pokazują, w jakiej wysokości podatki w Polsce płacą medialni giganci, w wielu przypadkach należący do zagranicznych koncernów. Okazuje się, że podatki płacone przez krezusów branży medialnej są bardzo niewielką częścią ich przychodów.

Zdjęcie ilustracyjne
pixabay.com

Na początku lutego do wykazu prac legislacyjnych rządu wpisano projekt ustawy, której konsekwencją będzie wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. Zgodnie z założeniami połowa wpływów ze składek ma trafić m.in. do NFZ, a także na Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków; utworzony ma zostać także Fundusz Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów.

Znaczna część prywatnych mediów wczoraj protestowała we wspólnej akcji "Media bez wyboru", będącej odpowiedzią na zapowiedź przygotowania przez rząd tego projektu. Telewizje TVN24 i Polsat News zamiast programu nadawały specjalny komunikat. Na portalach, m.in. TVN24, Onet oraz Interia czytelnicy nie mogli przeczytać żadnego artykułu. Do akcji przyłączyły się również niektóre dzienniki i stacje radiowe.

Protestujący uważają, że wprowadzenie składki będzie "osłabieniem wolności mediów". Z kolei rządzący przypominali, że podobne rozwiązania wprowadzone zostały w innych krajach Unii Europejskiej.

Ile podatków płacą medialni giganci?

Ministerstwo Finansów na Twitterze podało dane dotyczące przychodów i należnego podatku CIT w 2019 roku dla największych prywatnych grup medialnych w Polsce. Przykładowo, grupa TVN zarobiła blisko 4 miliardy złotych, a zapłaciła ponad 32,8 mln zł podatku. Od grupy Agora do Skarbu Państwa miało wpłynąć niespełna 11,5 miliona podatków przy ponad miliardowych przychodach. Największy podatek - 91,3 mln - zapłaciła Telewizja Polsat, przy przychodach na poziomie 2,5 miliarda złotych.

Podano również procentową relację podatku do przychodów. I tak, podatek stanowi jedynie 0,83 procent z całego przychodu grupy TVN; 0,90 procent w przypadku grupy Agora; 0,58 procent - Ringier Axel Springier Polska i 0,81 procent - Facebook Poland. Trochę lepiej jest w przypadku Google Poland - 3,06 procent i Telewizji Polsat - 3,65 procent.

 

 

Źródło: twitter, niezalezna.pl

#Ministerstwo Finansów #podatek od reklam #Media bez wyboru

albicla.com@michalkowalczyk
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo