W największych miastach: Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie i Warszawie pojawią się wielkoformatowe reklamy zapraszające do Krakowa. Miasto będzie się prezentować także w programach telewizyjnych oraz w lifestylowych czasopismach kobiecych. Ponad pół tysiąca emisji spotów reklamowych pojawi się w telewizji informacyjnej, w kanałach podróżniczych i naukowych. Będą spoty na YouTube, relacje na Instagramie i Facebooku.

W ramach kampanii będzie też specjalna strona internetowa z katalogiem najbardziej klimatycznych i rozpoznawalnych miejsc w Krakowie – w większości stworzona przez mieszkańców i turystów.

Z badania przeprowadzonego pod koniec kwietnia przez Polską Organizację Turystyczną wynika, że aż 87 procent osób planujących swoje wakacje będzie je spędzać w Polsce. Większość deklaruje, że szuka takich miast, gdzie poza bazą noclegową na wysokim poziomie, są zabytki, atrakcyjne wydarzenia kulturalne i przyroda.

"To dla Krakowa idealna okazja, aby pochwalić się nie tylko, tym z czego słynie, ale i zupełnie nieoczywistym obliczem miasta, bo to nasz niezaprzeczalny atut. Magiczna atmosfera naszego miasta przyciąga turystów jak magnes. Tym razem będziemy zachęcać turystów, aby porzucili utarte szlaki i znane przewodniki i przeszli, przejechali, przepłynęli miasto i spojrzeli na nie z niecodziennej perspektywy"

– mówi prezydent Jacek Majchrowski.

Głównym przekazem kampanii jest zaproszenie: przyjedź, a odkryjesz Kraków na nowo. "Będziemy przekonywać, że Kraków to nie tylko zabytki znane z wycieczek szkolnych jak Wawel i Sukiennice, ale zabytki bardzo cenne a mało znane i bardzo ciekawe tereny przyrodnicze i rekreacyjne" – podkreśla Monika Chylaszek, dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Krakowa, który koordynuje wszystkie działania kampanijne.

Miasto wspólnie z ogólnopolskim rozgłośniami radiowymi przygotowało konkursy, w których nagrodami będą vouchery na bezpłatne zakwaterowanie w hotelu o wysokim standardzie wraz z wyżywieniem, a także darmowe zwiedzanie miejskich atrakcji. Kto przyjedzie na minimum jedną noc i zatrzyma się w jednym z krakowskich hoteli, zyska Kartę Turysty, która uprawniać będzie do rabatów w restauracjach, hotelach i innych podmiotach, które przystąpiły do tego programu.

Kampania "Kraków.Nieodkryty" potrwa do końca lipca. Partnerem akcji jest Małopolska Organizacja Turystyczna. Kiedy ruszy kampania kierowana do obcokrajowców, na razie nie wiadomo.

"Wszystko zależy od tego, kiedy zostaną otwarte granice, uruchomione loty i na powrót zacznie funkcjonować międzynarodowa turystyka"

– powiedziała Monika Chylaszek.