Przystankowy interes 

  

Na warszawskich przystankach, gdzie właścicielem powierzchni reklamowej jest należąca do Agory spółka AMS, pojawiły się ohydne plakaty wymierzone w ministra Łukasza Szumowskiego. Na plakatach umieszczono wizerunek ministra z hejterskimi napisami, których nie warto tutaj cytować.

Natomiast warto zastanowić się, jak to jest, że firma AMS stała się monopolistą wiat przystankowych w Polsce. Przykładem niech będzie Kraków, gdzie w 2014 r. władze miasta podpisały na 20 lat umowę z AMS na wymianę 500 wiat w zamian za zyski z zamieszczania na nich reklam. Prosty rachunek ekonomiczny wskazuje, że przy średniej cenie umieszczenia reklamy na wiacie wynoszącej 500 zł miesięcznie, pomnożonej przez 500 wiat, otrzymujemy zysk w kwocie 250 tys. miesięcznie, a po 20 latach 60 mln. Koszt wymiany wiat – po około 20 tys. za jedną – zamknie się kwotą 10 mln. Czyli firma AMS bez angażowania swoich środków zarobi na czysto około 50 mln zł. Na pytania, czy Kraków stać na taką rozrzutność, władze miasta odpowiadają, że taki model współpracy podmiotów prywatnych z gminami jest od lat praktykowany w większości miast w Polsce. Dlatego czas zadać pytanie: kiedy to się skończy?

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: Gazeta Polska Codziennie

Wczytuję komentarze...
Tagi

  

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | Gazeta Polska Podcasts