„Debata została głównie wykorzystana przez profile wspierające partię #Konfederacja do promocji #Bosak oraz dużej krytyki posłanki #PiS #Wiśniewska, inni kandydaci praktycznie niezauważeni w social media”.
- wynika z raportu portalu politykawsieci.pl.

Natomiast wnikliwa analiza zasięgów generowanych przez hashtag #Konfederacja dobitnie dowodzi, że w przypuszczonym przez działaczy tej formacji frontalnym ataku na PiS pomagają media „Gazety Wyborczej”.

Podczas, gdy inne media nie zwracają zbytnio uwagi na poczynania działaczy Konfederacji, to właśnie „Gazeta Wyborcza” kolportuje różne doniesienia i wpisy z mediów społecznościowych tego obozu, przyczyniając się tym samym, do zwiększania zasięgów w social media.

Z analizy wynika jednoznacznie, że to właśnie „Wyborcza” jest medium, które ma zdecydowanie największy wpływ na zasięgi #Konfederacja.

Najbardziej intrygujące są jednak dane dotyczące ostatnich 24 godzin w mediach społecznościowych, a konkretnie istnej fali promocji Konfederacji. Tymczasem okazuje się, że generowana na profilach treść praktycznie w 100 procentach ograniczała się wyłącznie do krytyki Prawa i Sprawiedliwości.