MEN: jesteśmy gotowi do matur

zdjęcie ilustracyjne / Pexels CC0

  

Jesteśmy przygotowani do egzaminów maturalnych zarówno pisemnych, jak i ustnych - oceniła dziś szefowa MEN Anna Zalewska. Jak dodała, rodzice i maturzyści nie powinni się o to martwić.

- Maturzystom i ich rodzicom mówimy, żeby się nie martwili. Jesteśmy przygotowani do egzaminów maturalnych zarówno pisemnych, jak i ustnych. Słyszymy niestety w przekazach medialnych, że niektóre rady pedagogiczne chcą podjąć taką decyzję, aby utrudniać maturzystom przystąpienie do egzaminów - mówiła szefowa MEN Anna Zalewska dziś na antenie Radia Maryja.

- To przecież ich ciężka 3-letnia praca przygotowania swoich wychowanków do matury. Zawsze jest tak, że maturzyści, ich rodzice, ale i nauczyciele denerwują się i długo się do tego egzaminu przygotowują, więc musimy im w tym pomóc

- powiedziała.

Minister edukacji odniosła się także do pomysłu oświatowego okrągłego stołu. Jak oceniła, „okrągły stół zaś jest propozycją pana premiera Mateusza Morawieckiego i rządu, żeby o kolejnych sprawach związanych z systemem edukacji rozmawiać, bo ciągle trzeba coś poprawiać, rozmawiać w bardzo szerokim gronie rodziców, nauczycieli, organizacji, stowarzyszeń, samorządów i polityków”. - Oni wszyscy powinni być razem przy edukacji. Został już zaproponowany termin debaty ogólnej - podkreśliła.

Jak dodała, ma nadzieję że do piątku te związki, które nie zdecydowały się wziąć udziału w inicjatywie premiera, zmienią zdanie. - Ja z dużym żalem wysłuchałam komunikatu, że część związków, czyli Związek Nauczycielstwa Polskiego i Forum Związków Zawodowych, nie chcą usiąść do stołu, ale mam nadzieję, że przemyślą do piątku tę sprawę i po prostu usiądą - powiedziała Zalewska.

- Przed nami naprawdę debata na temat przyszłości polskiej edukacji – podsumowała szefowa MEN.

Od 8 kwietnia trwa ogólnopolski strajk nauczycieli zorganizowany przez Związek Nauczycielstwa Polskiego i Forum Związków Zawodowych. Przystąpiła do niego też część nauczycieli z oświatowej Solidarności i niezrzeszonych.

Matury powinny się rozpocząć 6 maja. Rok szkolny dla uczniów ostatnich klas szkół ponadgimnazjalnych kończy się 26 kwietnia, czyli w najbliższy piątek. Tego dnia maturzyści powinni otrzymać świadectwa ukończenia szkoły, co jest warunkiem dopuszczenia do egzaminu maturalnego. Zakończenie roku szkolnego powinno być poprzedzone wystawieniem przez nauczycieli ocen i zatwierdzeniem ich przez rady pedagogiczne klasyfikacyjne. Nie odbyły się jednak one dotąd w części szkół ze względu na strajk nauczycieli, polegający na całkowitym powstrzymywaniu się od pracy.

Zgodnie z przepisami rady pedagogiczne, w tym rady klasyfikacyjne, podejmują uchwały zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków.

Zgodnie z harmonogramem egzaminów zewnętrznych (egzaminu gimnazjalnego, ósmoklasisty i matur) ogłoszonego przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, obowiązującym w roku szkolnym 2018/2019, matury rozpoczną się 6 maja. Sesja egzaminów pisemnych potrwa do 23 maja, a ustnych do 25 maja.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Zła restauracja nie otrzyma odszkodowania

zdjęcie ilustracyjne / suetot CC0

  

Amerykański portal turystyczny TripAdvisor wygrał dziś proces wytoczony mu w Barcelonie przez hiszpańskiego właściciela dwóch restauracji. Przedsiębiorca twierdził, że na portalu było zbyt dużo negatywnych opinii klientów o jego placówkach.

Sąd w Barcelonie orzekł, iż właściciel restauracji Marina Beach Club oraz Panorama w Walencji nie miał prawa żądać odszkodowania od władz portalu TripAdvisor, gdyż nie doszło do ingerencji administratorów w opinie zamieszczane na jego stronie o obu lokalach.

Sędzia zaznaczył, że nie doszło do złamania prawa, ponieważ „wszystkie filtry portalu działały poprawnie”. Oczyścił też amerykański portal z zarzutu o działanie w „złej wierze”.

W orzeczeniu sędzia wskazał, że restaurator miał możliwość zgłaszania poprawek dotyczących informacji o swoich placówkach. Wskazał, iż wycofanie opinii na ich temat byłoby działaniem na niekorzyść klientów.

Właściciel obu restauracji domagał się od portalu „odszkodowania za straty moralne” w wys. 660 tys. euro. Przedsiębiorca twierdził, że opinie internautów pojawiające się na portalu osłabiły wizerunek jego lokali.

W pozwie restaurator z Walencji oskarżył władze portalu o brak kontrolowania negatywnych komentarzy na temat swoich placówek gastronomicznych, a także o uniemożliwienie mu usunięcia swoich restauracji z grona lokali ocenianych przez użytkowników strony TripAdvisor.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl