Tomasz Lis prawomocnie skazany. Sąd Apelacyjny nie ma wątpliwości: Musi przeprosić

Piotr Galant/Gazeta Polska

rz

Kontakt z autorem

Tomasz Lis przegrał proces przed Sądem Apelacyjnym. Sąd nakazał opublikować przeprosiny skierowane do wydawcy tygodnika „Do Rzeczy” spółki PMPG Polskie media oraz Michała Macieja Lisieckiego za „obraźliwe stwierdzenia pod jego adresem użyte we wpisie blogowym dziennikarza z początku 2013 r.”.

Zgodnie z wcześniejszym wyrokiem w tej sprawi przeprosiny miały ukazać się na łamach portalu naTemat.pl. Zgodnie z prawomocnym wyrokiem sądu Tomasz Lis oraz wydająca portal naTemat.pl spółka Glob360, której właścicielem jest Tomasz Lis mają opublikować przeprosiny.

Sprawa ciągnęła się już od dłuższego czasu, ponieważ pozwani uchylali się od wykonania prawomocnego wyroku, a następnie złożyli skargę kasacyjną do Sądu Najwyższego. Sprawa została zwrócona do ponownego rozpoznania przez Sąd Apelacyjny.

Sąd Apelacyjny po raz kolejny uznał argumentację wydawcy tygodnika „Do Rzeczy” i ponownie nakazał pozwanym publikację przeprosin.

Redaktor Newsweeka wcześniej uchylał się od wykonania prawomocnego wyroku. Mimo próby kasacji sąd apelacyjny podtrzymał wyrok wydany we wrześniu 2015 roku.

- Tomasz Lis nie wykonał prawomocnego wyroku. Teraz przegrał ponownie. Spodziewamy się, że ponownie będzie grał na zwłokę, stawiając się ponad prawem, uznając, że jego, jako wybitnego dziennikarza, wyroki sądów nie dotyczą. Polski system prawny jest tak skonstruowany, że wobec prawa jesteśmy równi. Być może redaktor Lis uznaje się za osobę nieomylną, ale jak każdy – błędy popełnia. Szkoda, że nie potrafi się do nich przyznawać i tchórzliwie unika ich konsekwencji” – mówi Michał Maciej Lisiecki, wydawca „Do Rzeczy”.

Jak informuje wydawca „Do Rzeczy”, to nie jedyna sprawa przeciwko Tomaszowi Lisowi, która toczy się z powództwa wydawcy.

W 2014 r. Agencja Wydawniczo-Reklamowa „WPROST” wniosła do Sądu Okręgowego w Warszawie powództwo wzajemne przeciwko spółce Ringier Axel Springer Polska oraz Tomaszowi Lisowi, w którym domaga się zapłaty odszkodowania w wysokości 12 215 384,02 zł  (ok. 3 mln EUR) za działania o charakterze nieuczciwej konkurencji. Kwota odszkodowania stanowi sumę realnych kosztów i udokumentowanych strat poniesionych przez wydawcę - czytamy w komunikacie.

Źródło: niezalezna.pl,media.pmpg.pl

Udostępnij

Tagi
Wczytuję komentarze...
Najnowsze
Internet oszalał na punkcie…

Internet oszalał na punkcie…

Finał Eurowizji dla Młodych Tancerzy: jak…

Finał Eurowizji dla Młodych Tancerzy: jak…

Śledztwo ws. tajemniczej śmierci…

Śledztwo ws. tajemniczej śmierci…

Kupujesz samochód? Wejdź na tę stronę!

Kupujesz samochód? Wejdź na tę stronę!

"Pokot" bez szansy na Oscara

"Pokot" bez szansy na Oscara

Dziś Dzień Niepodległości Kazachstanu. Ambasador tego kraju udzielił wywiadu TV Republika

/ TV Republika

Margułan Bajmuchan, ambasador nadzwyczajny i pełnomocny Republiki Kazachstanu w Polsce, rozmawiał z Adrianem Stankowskim z TV Republika. Było wiele o wspólnej historii i o przyszłości stosunków polsko-kazachskich, ale w którymś momencie pojawił się też wątek śp. Marii Kaczyńskiej.

16 grudnia 1991 r. Kazachstan ogłosił niepodległość i stał się państwem formalnie niezależnym od Związku Sowieckiego.

Zachęcamy do obejrzenia rozmowy o fascynującym kraju, który zamieszkuje ponad 120 narodowości, w tym wieku Polaków.

Źródło: niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi
Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl