Dorota Kania UJAWNIA nowe ustalenia podkomisji smoleńskiej. Dowody są jednoznaczne

/ faktysmolensk.gov.pl

  

W jaki sposób komisja Millera manipulowała materiałem dowodowym w sprawie katastrofy smoleńskiej? Dorota Kania w programie „Koniec Systemu” ujawniła szokujące fakty dotyczące okoliczności badania przyczyn wydarzeń z 10 kwietnia 2010 roku. W drugiej części programu gościem był prof. Kazimierz Nowaczyk, szef podkomisji smoleńskiej, który wprost stwierdził, że samolot był naprowadzany o kilometr bliżej na pas, niż w rzeczywistości było lotnisko i „gdyby nie było innych zdarzeń po drodze to już samo to naprowadzanie doprowadziłoby do katastrofy tego samolotu”.

Profesor Nowaczyk zapowiedział, że raport techniczny z prac podkomisji smoleńskiej zostanie zaprezentowany do 10 kwietnia, jednak informacje otrzymane w wyniku ekshumacji, czy doświadczeń, zostaną dołączone później.

Przewodniczący podkomisji smoleńskiej mówił o najnowszych ustaleniach zespołu badaczy i ekspertów. Zwrócił szczególną uwagę na kwestie związane z błędnym naprowadzaniem samolotu Tu-154M w Smoleńsku.

- Jeżeli chodzi o katastrofę smoleńską to już w kwietniu tego roku został opublikowany materiał podkomisji, który wszystkim gorąco polecam. Jest on do obejrzenia w Internecie. To jest film w którym przedstawiona jest skończona analiza nawigacji podejścia samolotu Tupolew 154M do lotniska w Smoleńsku i porównanie tego z tym, jak był sprowadzany samolot IŁ-76, który wcześniej próbował lądować w Smoleńsku. Na podstawie analizy dokonanej przez nawigatorów wojskowych, którzy są członkami naszej podkomisji pokazany jest bardzo wyraźnie sposób w jaki był naprowadzany Tupolew. Samolot Tu-154M był naprowadzany zupełnie inaczej niż IŁ-76. Gdyby nie było innych zdarzeń po drodze to samo to naprowadzanie doprowadziłoby do katastrofy tego samolotu. On był naprowadzany kilometr bliżej na pas niż w rzeczywistości było lotnisko w Smoleńsku. Cały czas była skracana odległość podawana pilotom. Tak samo kąt podejścia, ostrzejszy kąt podejścia był również podany naszym pilotom. Piloci byli przekonani i szli na nieistniejący pas, który zaczynał się według naprowadzania samolotu kilometr wcześniej niż rzeczywiste lotnisko w Smoleńsku – wskazał prof. Nowaczyk.

 
Ponadto profesor Kazimierz Nowaczyk wskazał na kolejne dowody obalające teorię tzw. Pancernej brzozy. Zgodnie z najnowszymi ustaleniami podkomisji, „możemy mówić, że to nie brzoza zniszczyła skrzydło, tylko była tego zupełnie inna przyczyna”.

- Skrzydło składa się z paru części. Przed skrzydłem, przy lądowaniu wysuwa się taka część – po polsku określana jako skrzela, po angielsku - slot. To jest pierwsza część skrzydła, która musiałaby uderzyć w drzewo. W wyniku bardzo szczegółowych prac, setek zdjęć, odnaleźliśmy wszystkie fragmenty tego slotu. Złożyliśmy je razem i tam nie ma miejsca, przez które mogłaby przejść brzoza. Nie ma śladu uderzenia w brzozę. To znaczy, że ten slot musiał być zniszczony wcześniej. Na to mamy jeszcze parę innych dowodów, ale ten jest dowodem decydującym. Od tego momentu możemy mówić, że to nie brzoza zniszczyła to skrzydło, tylko że zdarzyło się to w wyniku zupełnie innej przyczyny – stwierdził przewodniczący podkomisji ds. ponownego zbadania wypadku lotniczego.

Profesor Nowaczyk wskazał również na duże wątpliwości związane z rozbieżnością w odczytach zapisów z polskiego rejestratora. Wyjaśnił on, że polska skrzynka działa na zasadzie zapisu w pamięci komputerowej, zapisu zero-jedynkowego.

- To jest tak, jakbyśmy odczytywali zapis dysku twardego. Na tym dysku jeden odczyt od drugiego nie może się różnić, to jest chyba oczywiste dla każdego użytkownika komputera – mówił prof. Nowaczyk.

Tymczasem okazuje się, że mamy cztery różne odczyty ostatnich sekund lotu...

- To podważa wiarygodność tych odczytów. Musimy konfrontować te zapisy z innymi źródłami. Przyjęliśmy zasadę, że jedno z tych wątpliwych źródeł nie może być podstawą do weryfikacji hipotezy, bo jest wtedy ograniczona wiarygodność – wskazał ekspert podkreślając, że podstawą do dalszych badań jest sytuacja w której poszczególne informacje uda się potwierdzić w innych źródłach oraz na podstawie innych metod badania.

 

Cytaty za: telewizjarepublika.pl.

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, Telewizja Republika

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Cynizm będzie słono kosztować. Rodzina Millerów pozwała Ringier Axel Springer

/ Tomasz Hamrat/Gazeta Polska

  

Przeprosin na pierwszej stronie „Faktu” oraz w sumie 1,5 miliona złotych zadośćuczynienia od wydawnictwa Ringier Axel Springer za wyrządzoną krzywdę żąda były premier Leszek Miller wraz rodziną – swoją żoną Aleksandrą i wnuczką Moniką.

Pozew o ochronę dóbr osobistych przeciwko wydawnictwu Ringier Axel Springer w związku z artykułem opublikowanym w dzienniku „Fakt” na temat śmierci syna Millera został złożony w czwartek w Sądzie Okręgowy w Warszawie – poinformował PAP mecenas Artur Wdowczyk, który z Karolem Świątkowskim reprezentują rodzinę Millerów.

Przeprosiny mają mieć format A4 czyli zajmować całą pierwszą stronę gazety. Dziennik „Fakt” ma przeprosić każdą osobę oddzielnie – Leszka, Aleksandrę i Monikę Millerów. Przeprosiny dla każdego z nich mają być publikowane na „jedynce” przez dwa dni. Oznacza to, że gazeta musiałaby drukować je w 6 kolejnych wydaniach. Poza tym każda z pozywających osób żąda od wydawnictwa po 500 tysięcy złotych, czyli w sumie 1,5 miliona złotych odszkodowania.

CZYTAJ WIĘCEJ: Mocny list Leszka Millera do wydawcy "Faktu". Chodzi o skandaliczną okładkę dziennika

1 września tego roku w „Fakcie” ukazał się artykuł zatytułowany „Ojciec wybrał politykę, a syn sznur”. Napisano w nim, że „depresja, problem z alkoholem i rozpad małżeństwa zabiło jedynego syna Leszka Millera”. Publikacja spotkała się z falą krytyki w mediach i zaowocowała rezygnacją redaktora naczelnego dziennika Fakt, Roberta Felusia, przyjętą przez zarząd Ringier Axel Springer Polska.

Leszek Miller jr. zmarł 27 sierpnia. Prokurator Łukasz Łapczyński z Prokuratury Okręgowej w Warszawie poinformował wówczas, że wstępne ustalenia wskazują na to, że syn byłego premiera popełnił samobójstwo. Artykuł ukazał się w „Fakcie” 1 września w dniu pogrzebu.

 

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Udostępnij

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl