Wielki sukces TVP Info. Po raz kolejny jest numerem jeden wśród stacji informacyjnych. W grudniu była najchętniej oglądaną taką stacją w Polsce. TVP Info to też najdynamiczniej rozwijający się kanał informacyjny, dzięki czemu konkurencyjne stacje zostają coraz bardziej w tyle.
Według badań firmy Nielsen, TVP Info było zdecydowanym liderem wśród stacji informacyjnych w grudniu 2017 roku. Udziały w rynku kanału telewizji publicznej wyniosły 4 procent. Konkurencyjne stacje komercyjne pozostały w tyle – udziały TVN24 wyniosły 3,8 procent, a Polsatu News – 1,1 procent.
Przewaga TVP Info nad konkurencją rośnie coraz bardziej. W grudniu 2017 roku udziały w rynku tej stacji wzrosły o 9 procent w porównaniu z grudniem roku 2016. W tym samym czasie udziały konkurencyjnej TVN24 spadły o 12 procent.
Prezes Jacek Kurski pochwalił się danymi z ostatnich godzin ubiegłego roku dotyczącą "Sylwestra marzeń", ale w rosnącej oglądalności TVP Info nie chodzi jedynie o pojedynczą imprezę - a cykliczną, systemową działalność Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.
Dobijamy do 8 mln, średnia całego #SylwesterMarzeń 6,4 mln. Reszta się nie liczy. Dziękuje widzom TVP
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) 31 grudnia 2017
Dobrego 2018r! pic.twitter.com/KH7pKrlR92
Zauważono również, że Wiadomości TVP "zmiażdżyły konkurencję".
Sylwester z TVP położył na deskach TVN i Polsat, ale popatrzcie na godz. 19.30@WiadomosciTVP też konkretnie miażdżą konkurencję ;) pic.twitter.com/wbsukFKsHY
— Immanuela_de_Kwant (@Immanuela_Kant) 1 stycznia 2018
„Sylwestra z Dwójką” oglądało średnio 4,7 mln widzów, a w szczytowym momencie - 6,7 mln osób – wynika z danych Nielsena. „Sylwestrową Moc Przebojów” w czterech kanałach Polsatu - 2,6 mln osób (2,1 mln w samym Polsacie), a koncert „Warszawa - Stolica Sylwestra 2017” w TVN miał 1,4 mln oglądających – to wyniki ze wstępnych danych telemetrycznych.