Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Reklama
Polska

Tokio z kolejnym okrętem podwodnym

W ubiegłym tygodniu w stoczni Mitsubishi Heavy Industries (MHI) zlokalizowanej w Kobe zwodowano jedenasty okręt klasy Soryu dla Japońskich Morskich Sił Samoobrony (JMSDF).

Autor: PKR

JS Oryu (SS-511) jest szóstym okrętem tej klasy wybudowanym przez MHI. Pozostałymi stoczniami zaangażowanymi w dostawę dla Japońskich Morskich Sił Samoobrony to Kawasaki Heavy Industries. Japonia do tej pory przyjęła do służby 9 okrętów typu Kobe. Do roku 2023 aż 13 okrętów typu Kobe ma osiągnąć operacyjność. 
JS Oryu zasilany jest na litowo-jonowych akumulatorach, które są potężniejsze od akumulatorów kwasowo-ołowianych, jakie były montowane na poprzednich okrętach typu Soryu.  Okręt ten o wyporności 2 950 ton ma 84 metrów długości i szerokości 9,1 metrów jest największym konwencjonalnym okrętem podwodnym na świecie. Okręty typu Kobe osiągają prędkość 20 węzłów załogę ich natomiast stanowić będzie 65 marynarzy i oficerów. Uzbrojenie okrętów typu Kobe stanowią torpedy kal. 533 mm oraz przeciwokrętowe pociski Harpoon. 

Reklama

Autor: PKR

Źródło:
Reklama