Jak poinformowała w środę w komunikacie Poczta Polska, bezpłatne, elektroniczne awizo jest wysyłane klientom w formie wiadomości sms albo e-mail. Poczta w ten sposób informuje o nadejściu przesyłki pocztowej, której nie można doręczyć adresatowi bezpośrednio. W powiadomieniu tym jest informacja o możliwości odbioru przesyłki we wskazanej placówce pocztowej, a także podany jest termin.
"Poczta Polska odnotowuje rosnące zainteresowanie cyfrowym awizem. W ciągu sześciu miesięcy roku 2018 liczba osób korzystających z eINFO: awizo wzrosła o ponad 10 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu roku ubiegłego" - czytamy w komunikacie.
Poczta Polska podkreśla, że rozwiązanie to zostało stworzone z myślą o klientach, którzy korzystają ze współczesnych rozwiązań technologicznych, oczekują łatwego dostępu do informacji. "Taką formę powiadomień Poczta udostępnia w ramach usług powszechnych, listowych i paczkowych" - napisano.