W poniedziałek "Gazeta Wyborcza" opisuje badania zrealizowane na zlecenie sieci sklepów Bricomarché. Wynika z nich, że 73 proc. badanych zdecydowało się na przeprowadzenie prac remontowych w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
"Pandemia sprawiła, że Polacy jeszcze chętniej zmieniają swoje wnętrza, a także coraz częściej korzystają z udogodnień, jakie oferuje im rynek e-commerce. Jednym z trzech najczęściej kupowanych produktów są farby"
– mówi Magdalena Wiśniewska, kierownik działu zarządzania projektami w Bricomarché, cytowana przez "GW".
"Planując remont, trzeba liczyć się z niemałymi kosztami. Drożeją przede wszystkim usługi" - podkreśla "GW". Według niej z danych serwisu WielkieBudowanie.pl wynika, że w marcu bardzo podrożały usługi malarskie – miesiąc do miesiąca aż o 4,4 proc. Montaż paneli podłogowych zdrożał o 3,1 proc., usługi stolarskie i parkieciarskie o 2,4 proc.
"Wraz z nadejściem sezonu na remonty i odświeżanie lokali cen w branży wykończeniowej mają już tendencję rosnącą. I tak pozostanie co najmniej do lipca"
– przewidują analitycy serwisu cytowani przez dziennik.
Gazeta zauważa też, że drożeją materiały budowlane. "Z analizy Grupy PSB, do której należą sklepy Mrówka i Profi, wynika, że ceny w lutym 2021 r. wzrosły średnio o 2,6 proc. w stosunku do lutego 2020 r. Najbardziej podrożały płyty OSB (14 proc.), sucha zabudowa (10,6 proc.), wapno (6,5 proc.). Drożeją też farby i lakiery. Ceny tych ostatnich będą jeszcze szły w górę. Polski Związek Producentów Farb i Klejów podkreśla, że na rynku chemii budowlanej obserwuje się gigantyczne podwyżki, nienotowane od kilku lat" - podaje "GW".