Podczas konferencji prasowej, Fijołek podkreślił, że ukończona inwestycja jest nie tylko rozbudową drogi, ale również wprowadza znaczące ulepszenia w miejskim układzie komunikacyjnym, sprawnie łącząc go z autostradą A4. Przebudowane skrzyżowania, nowe oświetlenie oraz ścieżki rowerowe i chodniki są dowodem na to, że projekt miał na celu nie tylko poprawę przepustowości, ale również komfort i bezpieczeństwo mieszkańców.
Wspólne zadanie władz
Starostwo powiatowe miało także swój udział w przebudowie, prowadząc prace na przedłużeniu ulicy Warszawskiej w kierunku węzła Rzeszów Północ. W tę cześć projektu samorząd miejski wniósł ponad 11 milionów złotych. Prezydent Fijołek wskazał, że zrewitalizowany odcinek drogi o długości 940 metrów kosztował 33,5 miliona złotych, co ilustruje skalę i kosztowność przedsięwzięcia.
Szczegóły techniczne
Nowa infrastruktura ul. Warszawskiej to niemal dwa kilometry chodników i 280 metrów ścieżek rowerowych, które mają zachęcić mieszkańców do korzystania z alternatywnych form transportu. Projekt obejmował również modernizację skrzyżowania z ul. Myśliwską, gdzie zainstalowano sygnalizację świetlną, a także rozbudowę ulic Myśliwskiej, Łowieckiej i Bażantowej, co znacząco usprawniło komunikację w tym rejonie.
Perspektywy na przyszłość
Prezydent miasta zapowiedział kolejną ważną inwestycję drogową, mającą na celu domknięcie układu komunikacyjnego na północy Rzeszowa. Droga, która połączy ul. Warszawską ze strefą przemysłową Dworzysko, wspierana będzie pokaźnym dofinansowaniem w wysokości 250 milionów złotych, co świadczy o znaczeniu tego projektu dla rozwoju miasta.