PKN Orlen stawia jeszcze mocniej na patriotyzm gospodarczy i zapowiada intensywniejsze relacje strategiczne oraz współpracę z polskimi producentami. Jak mówi szef koncernu, Daniel Obajtek, PKN Orlen chce "realnie przyczynić się do rozwoju polskiej przedsiębiorczości". – Traktujemy to jako wyraz społecznej odpowiedzialności, realizowanej poprzez wsparcie dla mniejszych, rodzinnych firm – podkreśla prezes Obajtek.
We wrześniu 2017 r. PKN Orlen zainicjował pilotażowy projekt Spiżarnia Regionów, w ramach którego koncern postawił na sprzedaż i promocję polskich produktów pochodzących od rodzimych, często lokalnych dostawców. Projekt okazał się dużym sukcesem i jeszcze raz udowodnił, że klienci doceniają wysoką jakość polskich produktów spożywczych. Obecnie, w ramach Spiżarni Regionów, na około czterystu stacjach PKN Orlen w czterech województwach dostać można ponad 70 regionalnych produktów od 23 polskich rolników i przedsiębiorców.
Projekt Spiżarnia Regionów realizowany jest wraz z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Agencją Rynku Rolnego.
Teraz Orlen, jako polski koncern narodowy, stawia na jeszcze intensywniejsze relacje strategiczne i współpracę z krajowymi producentami i dostawcami. Koncern nie ukrywa, że polskie produkty od polskich producentów mają olbrzymi potencjał i wysoką jakość.
Wykorzystując pozycję naszej firmy i sieć dystrybucji, którą dysponujemy, chcemy realnie przyczynić się do rozwoju polskiej przedsiębiorczości. Narzędzie już mamy, a naszą pomoc dla lokalnych producentów deklarujemy w całym łańcuchu – od organizacji zaopatrzenia przez dostawy. Traktujemy to jako wyraz społecznej odpowiedzialności, realizowanej poprzez wsparcie dla mniejszych, rodzinnych firm. Liczymy, że ten potencjał dostrzegą również inne firmy i lokalne, wytwarzane tradycyjnymi metodami produkty o unikalnych walorach smakowych będą dostępne dla jeszcze większej grupy konsumentów
– powiedział Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN ORLEN.
Co oznacza to w praktyce? Przede wszystkim większą liczbę stacji objętych projektem oraz otwarcie na nowe produkty – nie tylko spożywcze.
Zapoczątkowany 2017 roku projekt Spiżarnie Reginów pokazał duży potencjał w zakresie produktów regionalnych i manufakturowych. Dziś zakładamy wprowadzenie tego projektu docelowo na około 600 stacjach ORLEN, z równoczesnym wprowadzeniem wybranych produktów regionalnych do około 1000 sklepów Orlen. Równolegle będziemy rozwijać projekt piw regionalnych, który będzie ewaluował do większości sklepów na stacjach. W kategoriach spożywczych już rozpoczęliśmy i będziemy rozwijać współpracę w zakresie produktów nabiałowych, wędlin, przekąsek i słodyczy, soków i wód wysoko mineralizowanych. Poza wspomnianymi widzimy też pole do szerokiej współpracy w kategoriach kosmetyków dopasowanych do oczekiwań konsumentów w podróży, akcesoria komórkowe jak ładowarki, słuchawki itp. oraz akcesoria samochodowe i kosmetyka samochodowa
– poinformowała w rozmowie z portalem Niezalezna.pl Beata Karpińska, kierownik biura prasowego PKN Orlen.
To nie jedyny krok w umacnianiu patriotyzmu gospodarczego przez PKN Orlen. Już niedługo pojawia się również kolejne marki własne Koncernu, które produkowane będą przez lokalnych producentów i zastąpią w znaczącej mierze produkty zagraniczne. W najbliższym czasie - do wody źródlanej, czekolady oraz chipsów – dołączą również oparte na krajowej produkcji soki, napoje oraz batony sygnowane marką własną.
PKN ORLEN na bieżąco prowadzi postępowania zakupowe, które mają na celu realizację i dalszy rozwój biznesowych planów. Udział w przetargach otwarty jest dla wszystkich producentów poprzez platformę zakupową CONNECT.