Brazylijski pilot operował samolotem przez ponad 50 minut nad Morzem Bałtyckim. Działania te wpisywały się w weryfikację lotu oraz jakości pilotowania samolotu. Siły Powietrzne Brazylii poinformowały, że przygotowania do pierwszego oblotu maszyny rozpoczęły się już w styczniu. Sam zaś pilot przeszedł serię treningowych sesji, które umożliwiły operowanie za sterami samolotu. Wśród nich było studiowanie technicznej dokumentacji F-39 Gripen oraz wiele godzin spędzonych na symulatorze.
Brazylijski rząd zdecydował się w 2014 r. na zakup 36 myśliwców JAS 39 Gripen, z których 28 jest w wersji jednomiejscowej JAS 39E, a osiem w wersji dwumiejscowej JAS 39F, które mają realizować zadania szkoleniowo-bojowe.
Dostawy maszyn mają rozpocząć się w następnym roku, a zakończą się w 2026 r. Kilkanaście spośród zamówionych JAS 39 Gripen ma powstać w zakładach Embraer Defense w Gaviao Peixoto zlokalizowanych w Brazylii, zaś reszta w Szwecji.