Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Oni nie będą sprzedawać jaj z chowu klatkowego

Grupa Eurocash poinformowała o decyzji wycofania do 2025 r. ze sprzedaży jaj klatkowych. Jest to już kolejna sieć sklepów, która rezygnuje z tzw. \"trójek\". Na razie jednak większość oferowanych w polskich sklepach jaj pochodzi z chowu klatkowego.

pixabay.com

Do Grupy Eurocash należą marki własne, takie jak sklepy Delikatesy Centrum, a także ogromne sieci franczyz — sklepy Euro, ABC, Gama, Lewiatan i Groszek. To blisko 15.000 sklepów w Polsce.

Niedawno podobną decyzję podjęła sieć handlowa Żabka i Freshmarket. Wcześniej o zaprzestaniu sprzedaży do 2025 r. jaj z chowu klatkowego poinformowały m.in. największe dyskonty (Biedronka, Lidl, Kaufland, Aldi, Netto), największa polska grupa gastronomiczna (Sfinks), supermarkety (Tesco, Carrefour, Auchan, Piotr i Paweł), a także wiele innych firm.

Według Stowarzyszenia "Otwarte klatki" w Polsce jedynie 12 proc. kur nie jest trzymanych w klatkach. Natomiast w całej Unii Europejskiej (w 2016 r.) ponad 44 proc. kur było hodowanych w systemach bezklatkowych. Procentowo najwięcej ptaków w chowie bezklatkowym było w Luksemburgu (100 proc.), Austrii (98 proc.) i Niemczech (90 proc.). W Wielkiej Brytanii 50 proc. jaj spożywczych i do przetwórstwa pochodzi z wolnego wybiegu; producenci z wysp są ponadto liderem europejskiego rynku jaj wolnowybiegowych – pochodzi od nich 40 proc. wszystkich unijnych jaj oznaczonych cyfrą 1.

 



Źródło: PAP, niezalezna.pl

#kury #jaja #sklepu #Eurocash

redakcja