Finisz kampanii wyborczej oznacza ostatnie spoty, które mają zachęcić wyborców do głosowania na konkretne ugrupowania. Przeanalizujmy spoty dwóch największych partii na polskiej scenie politycznej.
Spot Prawa i Sprawiedliwości z 2 października:
Spot Koalicji Obywatelskiej z 8 października:
"Gdyby drugie było parodią pierwszego, tak jak już się zdarzało, wtedy byłoby to całkiem zwyczajne działanie w kampanii. Ale ten drugi film w żaden sposób nie nawiązuje bezpośrednio do pierwszego. Nie jest pastiszem czy przeróbką. Jest całkiem odrębnym spotem, według identycznego formatu. Ten sam scenariusz, ta sama aranżacja, ten sam styl napisów, ta sama dynamika, to samo słowo kluczowe „zdecyduj”, lektor bardzo podobny. Nawet podkład dźwiękowy jest chyba ten sam"
- czytamy w serwisie briefz.pl.
Czyżby w Koalicji Obywatelskiej skończyły się już pomysły na kampanię wyborczą?