Jadący od strony Zakopanego w Rabce – Zaborni skręcą na nowe rondo i dalej pojadą nową S7 aż do Zbójeckiej Góry, gdzie ruch powróci na starą drogę.
Tymczasowo ruch na nowym odcinku będzie się odbywał po jednej, lewej jezdni nowej S7 w dwóch kierunkach.
- Zmiany są niezbędne dla prowadzenia dalszych prac przy budowie S7 Skomielna Biała - Rabka Zdrój, m.in. najazdów na obiekty inżynierskie, dróg serwisowych, łącznic. Ruch dwustronny po jednej jezdni będzie się odbywał do końca budowy całego odcinka Skomielna Biała – Rabka – poinformowała rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut.
Jedną jezdnią nowej #S7 od Zbójeckiej Góry do Rabki Zdroju pojedziemy w dwóch kierunkach od 11.10.2018, po godz. 11.00. Stara #Zakopianka na tym odcinku będzie zamknięta dla ruchu. Zmiany są zaznaczone na zdjęciach. #GDDKIA #Kraków #NowyTarg #Zakopane #ŁączymyPolskę pic.twitter.com/dVPw3OmYFp
— GDDKIA Kraków (@GDDKiA_Krakow) 10 października 2018
Odciek nowej S7 Skomielna Biała – Rabka z uwagi na górzyste ukształtowanie terenu jest skomplikowany pod względem inżynierskim. Spora część tej trasy poprowadzona będzie na wysokich podporach, z których najwyższy ma wysokość około 50 metrów. Podpory i konstrukcje oporowe na tym odcinku są już niemal w całości gotowe.
Niezależnie od budowy odcinka nowej S7 Skomielna Biała – Rabka, równolegle trwają prace przy budowie dwóch kolejnych odcinków nowej zakopianki. Najbardziej skomplikowany jest odcinek tunelowy z Naprawy do Skomielnej Białej. Łączny koszt tych zadań odcinków przekracza 2,105 mld zł.
Cały, niemal 17-kilometrowy odcinek nowej zakopianki ma być oddany do użytku do 2021 roku. Odcinek Lubień - Naprawa do wejścia do tunelu wykonuje polsko-ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A. z Warszawy i Korporacja ALTIS-HOLDING z Kijowa, odcinek tunelowy - włoska firma Astaldi, a trzeci fragment włoska firma Salini.