Projekt KRRiT polega na jednoźródłowym pomiarze mediów, który ma objąć nie tylko pomiar korzystania z telewizji i radia, ale też internetu. Docelowo takie badanie ma wykorzystywać wiele różnych źródeł danych - m.in. panel telemetryczny, panel RPD, panel DMP - łączyć je ze sobą i poszerzać badania o inne media – pisze portal money.pl.
Ponadto, media tradycyjne zyskują narzędzie, z którego od dawna korzystają media internetowe. Chodzi o lepsze poznanie odbiorcy i dopasowanie do niego oferty. Chodzi o Dynamiczne Wstawianie Reklam, czyli DAI (Dynamic Ad Insertion), które polega na rozszczepieniu sygnału i spersonalizowaniu ofert reklamowych.
DAI to tylko jeden z elementów układanki. Teraz trwają prace nad rozbudową panelu telemetrycznego i RPD oraz nad prototypem zintegrowanego systemu pomiaru. Od kwietnia 2018 do czerwca tego roku miały miejsce prace rozwojowe. Następnie zakończyła się pierwsza faza, czyli uruchomienie jednoźródłowego pomiaru.
Teraz pomiar mediów realizowany jest na kilka sposobów. Pracownia Nielsen prowadzi niezależne badanie oglądalności telewizji, słuchalność radia mierzy Kantar MillwardBrown a oglądalność witryn internetowych firma Gemius). Badania te nie uwzględniają jednak przenikania się mediów często oparte są na nieco przestarzałych metodach.