Aquapark Fala jest łódzką miejską spółką. Stąd reakcje mieszkańców, którym nie podoba się zamknięcie basenu dla najmłodszych na całą sobotę, kiedy mają szansę go odwiedzić rodziny z dziećmi.
"Marzy Ci się cały dzień na basenie bez pisków, chlapania i kolejek na zjeżdżalnie?" - tak rozpoczyna się wpis na Facebooku reklamujący całą akcję. Dodatkowo plakacie promującym wydarzenie, w centralnym punkcie umieszczono znak z przekreślonym rozpłakanym rocznym maleństwem na zdjęciu i dopiskiem "dzieciom wstęp wzbroniony".
W mediach społecznościowych pod wpisem pływalni zawrzało. Mieszkańcy dopytują, czy to już oficjalna "polityka prorodzinna" Łodzi i jakie będą kolejne miejsca, w których będzie obowiązywała "childfree zone" (strefa wolna od dzieci - red.). Inni dopytują jakie grupy będą dyskryminowane w dalszej kolejności w miejskich spółkach.
Można było inaczej
Kilkoro internautów zwrócił uwagę, że rażąca jest forma reklamowania wydarzenia, bo można było zorganizować akcje "tylko dla dorosłych" bez niepotrzebnego stygmatyzowania dzieci, a co za tym idzie i całych rodzin.
Użytkownicy sieci zwracają również uwagę na brak moderacji komentarzy pod wpisem i pojawiającej się tam nagonki na rodziny z dziećmi. Biegające "kaszojady" i krzyki "bachorów" to tylko niektóre z haseł, które pojawiły się w komentarzach zadowolonych z pomysłu internautów.
Wpis po niemal dobie od opublikowania cieszy się coraz większą popularnością - skomentowało go już ponad 2,1 tys. osób, a udostępniło na swoich profilach ok. 100.
Miasto Łódź na swoich oficjalnych profilach nie odniosło się jak dotąd do skandalu.