Rząd w tajemnicy przygotowuje przyjęcie masowej fali migrantów » więcej w Gazecie Polskiej! CZYTAJ TERAZ »

10-latek wjechał hulajnogą pod auto na czerwonym świetle

10-latek jadący hulajnogą elektryczną zlekceważył czerwone światło na sygnalizatorze i wjechał wprost pod koła auta. Skończyło się na potłuczeniach – poinformowała st. asp. Magdalena Gąsowska z policji w Piasecznie.

policja
fsHH - pixabay.com

Do niebezpiecznej sytuacji doszło w Piasecznie na ul. Głównej. Uczniowie szkoły podstawowej po skończonych lekcjach postanowili wrócić do domu: jeden na rowerze, drugi na hulajnodze elektrycznej. Chłopcy zlekceważyli czerwone światło na sygnalizatorze, a następnie 10-latek nagle wyjechał na drogę wprost pod koła hondy. Na szczęście miał na głowie kask i nie jechał szybko, więc nie doznał poważnych obrażeń.

"Skończyło się na potłuczeniach i chwili grozy, którą przeżyła nie tylko kierująca hondą, ale również chłopiec biorący udział w tym zdarzeniu"

– przekazała st. asp. Gąsowska.

W trakcie rozmowy z policjantami nastolatek przyznał, że widział czerwone światło, ale nie potrafił wyjaśnić, dlaczego wjechał na skrzyżowanie. Okazało się też, że nie miał karty rowerowej. Sprawa będzie miała finał w sądzie rodzinnym.

Dzieci, które skończyły 10 lat, muszą mieć kartę rowerową, czyli dokument uprawniający je do kierowania rowerem czy hulajnogą elektryczną.

Dopuszczalna prędkość, z jaką można poruszać się na hulajnodze elektrycznej wynosi 20 km/h, ale prędkość zawsze należy dostosować do warunków panujących na drodze. Osoby między 10. a 18. rokiem życia muszą też mieć uprawnienia do kierowania hulajnogą elektryczną – kartę rowerową lub prawo jazdy kat. AM, A1, B1 bądź T.

Dzieci do 10 lat mają zakaz korzystania na drodze z hulajnogi elektrycznej. Wyjątek stanowi strefa zamieszkania, gdy dziecko jest pod opieką osoby dorosłej.

Jadąc hulajnogą elektryczną, należy korzystać z drogi dla rowerów bądź pasa ruchu dla rowerów. W razie ich braku można skorzystać z jezdni, ale tylko wtedy, gdy ruch na niej odbywa się z dopuszczalną prędkością do 30 km/h. Gdy jest ona wyższa, brakuje drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, można jeździć po chodniku lub drodze dla pieszych. Trzeba wtedy pamiętać o tym, by ustąpić pierwszeństwa pieszym, a także dostosować swą prędkość do ich prędkości.

 



Źródło: PAP, niezalezna.pl

 

#hulajnoga elektryczna #samochód #czerwone światło

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

mm
Wczytuję ocenę...
Wideo