Koszt programu, jaki rozpoczął się w 2003 r. i zakłada dostawę czterech okrętów podwodnych wynosi już co najmniej 2.18 mld. euro. Łącznie natomiast jednostki te kosztować mogą nawet 3,907 mld euro.
Warto zauważyć że okręty podwodne S-80 Plus początkowo były konstruowane przez francuski koncern DCNS a koszty programu miały wynieść 1.77 mld euro. Rząd w Madrycie nie był jednak zadowolony z wysokich kosztów ich produkcji, dlatego zdecydował się na zerwanie kontraktu oraz wzięcie całej odpowiedzialności na swoje barki.
Pierwszy z wybudowanych okrętów okazał się być za ciężki o 125 ton i poszedł na dno. Zdecydowano się więc wydłużyć okręt o 10 metrów oraz zwiększyć wyporność o 800 ton, w czym pomogło przedsiębiorstwo General Dynamics' Electric Boat Division. Jednak po przebudowaniu okręt nie mieścił się w bazie Marynarki Wojennej Hiszpanii w Cartagenie. Prace dostosowujące port pochłonęły kolejne 16 mln euro. Ponadto pojawiły się problemy z napędem niezależnym od powietrza (AIP), jaki był tworzony przez Navantie.