„Bez wątpienia przyczynił się do brexitu drażniąc Brytyjczyków, których gazety nazywały go „gangsterem za trzy grosze”, „małym, próżnym hipokrytą” czy „protekcjonalnym pacanem”. Gdy przestał być „królem Europy”, a został szefem Europejskiej Partii Ludowej, która za jego „królowania” straciła 1/4 stanu posiadania w PE, wypchnął z niej jeszcze Węgrów. Wiara części polskich lemingów w powrót Donalda Tuska jako „człowieka sukcesu” jest paradoksalnie dowodem ich prowincjonalizmu, bo w UE nikt tak go nie określa. Można żartobliwie zauważyć, że osiągnął tam tyle, co… Borys Budka na krajowym podwórku”.
- czytamy w tekście Piotra Lisiewicza.
Ponadto w numerze:
- Tour de propaganda
„Stowarzyszenie Iustitia, Komitet Obrony Demokracji, Strajk Kobiet czy RPO Adam Bodnar – to tylko niektóre środowiska organizujące w całej Polsce Tour de Konstytucja PL. Objazd lokalnej Polski przez sędziego Waldemara Żurka i jego kolegów z sądów oraz prokuratur już na początku wywołał skandal w niewielkich Dobczycach”.
- ujawnia Jacek Lizieniewicz.
- Cyberbezpieczeństwo – ataki hakerskie
„72 godziny potrzebowało Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni, aby wraz z jednostkami z czterech innych krajów zneutralizować międzynarodowy atak hakerski przeprowadzony na polskich i holenderskich dyplomatów. Operacja okazała się jednak pierwszym niezapowiedzianym ćwiczeniem zorganizowanym w ramach Unii Europejskiej”.
- czytamy w tekście Piotra Nisztora.
- Trudna walka z pedofilami
„W czasach prawie powszechnego dostępu do internetu pedofile są szczególnie aktywni w cyberprzestrzeni. Właśnie tam szukają swoich ofiar. Wyzwaniem dla Polski jest stworzenie skutecznych narzędzi wykrywania i ścigania tych, którzy próbują krzywdzić dzieci”.
- ostrzega Hubert Kowalski.
- Konsumenci zamiast kibiców
„Żyjemy w czasach, gdy 99 proc. piłkarzy idzie tam, gdzie jest większa kasa, mając gdzieś historię i tradycje swojego klubu. Przepaść między ich luksusowym życiem a życiem większości fanów musi sprawiać ponure wrażenie. I te scenki: klęczący piłkarze, dziwaczne różowe koszulki pasujące bardziej do burdelu niż na boisko, Chelsea jako zabawka w rękach rosyjskiego oligarchy, gadżety Realu Madryt bez krzyża w herbie, a na stadionie Manchesteru United wycieczki z Azji. Pandemia pokazała, że piłkarskim korporacjom potrzebne są reklamy chipsów, napojów i kosmetyków, a nie kibice. Tak, wiem, że psuję Państwu humor w czasie oglądania meczów na Euro”.
- czytamy w obszernej analizie, którą specjalnie dla „Gazety Polskiej opracował dr Jerzy Dudała – socjolog i dziennikarz, znawca tematyki kibicowskiej, autor książki „Fani-chuligani. Rzecz o polskich kibolach”.
- Kapitał w służbie Kremla
„Gdzie czołgi nie mogą, tam Putin wysyła biznesmenów. Mniej to kosztuje finansowo i politycznie. Zwłaszcza gdy chodzi o londyńskie City czy afrykańskie rynki. Lojalnym biznesmenom Kreml pozwala zarabiać, i to bardzo dużo. Ale priorytetem jest zawsze realizacja poleceń reżimu”.
- powiązania kremlowskich oligarchów śledzi Antoni Rybczyński.
Tygodnik Gazeta Polska dostępny w wygodnej prenumeracie cyfrowej
Szczegóły dotyczące prenumeraty w czasie kwarantanny można znaleźć na stronie https://prenumerata.swsmedia.pl/ oraz pod numerem telefonu 605 900 002 lub 501 678 819
W numerze plastusiowy komentarz Barbary Pieli
Gazeta Polska - tygodnik niepodległego Polaka
Czytaj w tygodniku „Gazeta Polska”.
Tygodnik dostępny również w wygodnej prenumeracie cyfrowej.