Marek Baran, ostatnio był doradca zarządu i dyrektor biura komunikacji korporacyjnej w Grupie PZU. Był odpowiedzialny za wdrażanie strategicznych międzynarodowych projektów komunikacyjnych w Polsce: Formuła 1 i Robert Kubica, Bayern Monachium, Puchar Ameryki w żeglarstwie. Nadzorował współpracę z Muzeum Narodowym w Warszawie i Krakowie, Muzeum Powstania Warszawskiego, Teatrem Wielkim – Operą Narodową.
Pracował też do 2017 roku w Link4 na stanowisku dyrektora ds. PR, które łączył z obowiązkami rzecznika prasowego. Stanowisko to objął w 2011 roku.
Wcześniej był z kolei PR managerem w Allianz Poland Group, gdzie kierował działem PR czterech towarzystw: ubezpieczeń majątkowych, na życie, emerytalnym i funduszy inwestycyjnych oraz spółki directowej. Karierę zawodową zaczynał jako specjalista ds. marketingu w Commercial Union (Aviva). Ukończył Szkołę Główną Handlową w Warszawie na kierunku Zarządzanie i Marketing. Studiował Socjologię na Uniwersytecie Warszawskim oraz Fotografię w Warszawskiej Szkole Fotografii.