"W analizowanym okresie Port Gdynia zanotował wzrost przede wszystkim w grupie towarowej ropa i przetwory naftowe +75,8 proc. r/r (rok do roku), węgiel +20,8 proc. r/r, drobnica +10,8 proc. r/r, z uwzględnieniem wzrostu przeładunku kontenerów do poziomu 313 316 TEU (kontener 20-stopowy), co oznacza wzrost +10,79 proc. r/r"
- podał Wojciechowski.
Zaznaczył, że wyniki te wskazują na zasadność inwestycji prowadzonych w Porcie Gdynia, takich jak pogłębianie kanału portowego, budowa Portu Zewnętrznego, budowa Publicznego Terminala Promowego, jak i inwestycji w place składowe w zachodniej części portu.
Budowa Publicznego Terminala Promowego zakończy się w czerwcu. Koszt inwestycji to ok. 292 mln zł, z czego dotacja unijna wyniosła prawie 117 mln zł. Pierwsze promy na nowym terminalu pojawią się we wrześniu.
Nowy terminal w Gdyni da możliwość przyjmowania promów o znacznie większej długości, do 240 metrów, podczas gdy na obecnym terminalu mogą zawijać statki o maksymalnej długości ok. 170 metrów. Zaletą nowego terminala, w przeciwieństwie do obecnie funkcjonującego, jest również jego położenie, zlokalizowany jest bowiem blisko wyjścia z portu w morze.