Wielu użytkowników odnotowało dziś zapewne problemy z działaniem popularnych mediów społecznościowych i komunikatorów. Jak się okazuje, powodem jest globalna awaria, która dotknęła już internautów m.in. w USA, Australii, a także Europie. Z naszych ustaleń wynika, że co najmniej od kilku godzin występują spore problemy z odtwarzaniem multimediów w takich aplikacjach jak m.in. Facebook, Messenger, Instagram i WhatsApp.
Z informacji wymienianych pomiędzy użytkownikami i zgłoszeń opisujących skalę problemu wynika, że użytkownicy wyżej wymienionych, jednych z największych na świecie i najpopularniejszych mediów społecznościowych oraz aplikacji i komunikatorów mogą mieć poważne trudności z wejściem na stronę, a nawet jeśli się to uda, wówczas pojawiają się problemy z poprawnym wczytywaniem zawartości, w tym przeważnie multimediów.
Awaria w znacznym stopniu uniemożliwia komunikację przez social media, co oznacza pozbawienie mediów społecznościowych jednej z ich podstawowych funkcji.
Internauci donoszą, że awaria Facebooka związana jest m.in z utrudnieniami przy logowaniu do serwisu i rejestracji. Użytkownicy zgłaszają również, że zarówno w wersji web, jak i w aplikacji nie publikują się nowe posty, zdjęcia czy filmy.
Poniżej wizualizacja skali awarii na przykładzie Facebooka:
[print screen downdetector.com]
A tak prezentuję się przebieg awarii na przykładzie Instagrama:
[print screen downdetector.com]