Sprawdź gdzie kupisz Gazetę Polską oraz Gazetę Polską Codziennie Lista miejsc »

Ćwierć miliarda na rewitalizację kolei

Prawie 250 mln zł ma kosztować będzie rewitalizacja linii kolejowej nr 25 odcinku Padew Narodowa-Mielec-Dębica. Na 32-kilometrowym odcinku przebudowanych zostanie kilka stacji oraz przystanków pasażerskich. Dzięki inwestycji możliwe będzie przywrócenie połączeń pasażerskich na odcinku Dębica-Mielec.

Prawie 250 mln zł na rewitalizację linii kolejowej nr 25
Prawie 250 mln zł na rewitalizację linii kolejowej nr 25
MichaelGaida \ CC0

Dziś w Mielcu podpisana została umowa na zaprojektowanie i wykonanie prac na tej trasie.

Obecny na uroczystości wiceminister inwestycji i rozwoju Adam Hamryszczak podkreślił, że rozwój transportu kolejowego jest dla polskiego rządu niezwykle ważny. Przypomniał, że na Krajowy Program Kolejowy rząd przeznaczył aż 67 miliardów złotych.

Inwestujemy w polską kolej, aby stawała się nowocześniejsza i lepiej służyła ludziom. By łatwiejszy dostęp do niej mieli wszyscy mieszkańcy kraju. Linia nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica wykorzystywana jest obecnie tylko w ruchu towarowym, chcemy przywrócić ją także dla pasażerów

 – zaznaczył Hamryszczak.

Marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl powiedział, że rewitalizacja linii nr 25 jest ważna dla całego regionu. 

Ta linia jest ważna nie tylko dla ruchu pasażerskiego, ale też z punktu widzenia gospodarczego – łączy bowiem dwie strefy ekonomiczne

 – dodał Ortyl.

Natomiast członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych Piotr Majerczyk mówił, że w ramach rewitalizacji na odcinku Mielec – Dębica zostanie przebudowanych 9 stacji i przystanków kolejowych oraz 37 obiektów inżynieryjnych, w tym 6 dużych mostów.

Zmodernizowanych zostanie też 40 przejazdów kolejowych. Dzięki rewitalizacji trasy pierwsze pociągi pasażerskie między Mielcem a Dębicą pojadą od grudnia 2020 r., z prędkością maksymalną 120 km/h a towarowe 70 km/h

– zapowiedział Majerczak.

W ramach inwestycji na odcinku Mielec - Dębica zaplanowano również m.in. wymianę torów na długości 32 km. Nowe oblicze zyska także stacja w Mielcu, gdzie powstanie przejście podziemne. Firmą, która wykona prace będzie Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie.

Mielec nie ma połączenia kolejowego od 2009 roku. Zły stan infrastruktury sprawił, że ruch na trasie Mielec – Dębica został wówczas zawieszony.

Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 ma kosztować prawie 250 mln złotych. Inwestycja została dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa podkarpackiego kwotą 166 mln zł.
 

 



Źródło: PAP, niezalezna.pl

#Dębica #remont #kolej #Mieliec

redakcja