W czerwcu amerykańskie konsorcjum National Advanced Mobility Consortium (NAMC) w imieniu US Army opublikowało zapytanie ofertowe o wartości 2 mln dolarów dotyczące dostawy dwóch wszędołazów, umożliwiających operowanie w arktycznym klimacie, które miałyby zostać poddane testom naukowo-rozwojowym. Miesiąc później BAE Systems zaproponowało dostawy dwóch prototypowych dwuczłonowych, gąsienicowych transporterów typu Beowulf.
Pojazd ten ma zapewnić możliwość operowania nawet w bardzo niegościnnym środowisku, zapewniając transport sprzętu oraz ludzi. Jest to wszechstronna platforma, która zapewni realizację wsparcia misji logistycznych, poszukiwawczo-ratowniczych, działania w sytuacji katastrof naturalnych oraz innych scenariuszy.
Nowe pojazdy w ramach programu Cold Weather All-Terrain Vehicle mają zastąpić gąsienicowe przegubowe pojazdy wojskowe Bandvagn 206, znane jako Small Unit Support Vehicle (SUSV).
Warto zauważyć, że w ramach programu CATV planowany jest zakup 165 pojazdów w wersji ogólnego przeznaczenia zdolnych do ewakuacji medycznej (CASEVAC) oraz możliwości wykorzystania ich jako pojazdów dowodzenia (C2) a także 35 wszędołazów w wersji transportowej. Realizacja tego programu ma pochłonąć ok. 250 mln dolarów.
Beowulf powstał w oparciu o gąsienicowy przegubowy transporter opancerzony BvS10. Zasięg pojazdu wynosi od 400 do 100 km., a maksymalna prędkość to około 70 km/h.