Z negatywnymi skutkami globalnej awarii Microsoftu zmagają się również porty lotnicze w Polsce. Władze poszczególnych lotnisk publikują w sieci komunikaty, w których wskazują na problemy z systemami odpraw części przewoźników oraz instruują, o czym powinni pamiętać pasażerowie w zaistniałej sytuacji.
Według strony Downdetector, która monitoruje zakłócenia, od nocy z czwartku na piątek zarejestrowano liczne problemy w działaniu stron internetowych zawierających aplikacje Microsoftu – początkowo w Stanach Zjednoczonych, a potem w krajach w innych częściach świata.
Microsoft Azure, platforma cyfrowa w chmurze służąca do administrowania aplikacjami i usługami, potwierdził w mediach społecznościowych, że stwierdzono problemy, które są obecnie analizowane, i trwa praca nad ich rozwiązaniem.
W Stanach Zjednoczonych zawieszono loty linii American Airlines, Delta Airlines, United Airlines i Allegiant Air, w Europie problemy zgłaszają m.in. Lufthansa, Air France, KLM, SAS.
Awaria dotknęła też szwajcarskie firmy: Swissguide, zajmującą się kontrolą lotów, oraz Swissport, obsługującą pasażerów i ładunki na lotniskach na całym świecie.
Z negatywnymi skutkami globalnej awarii zmagają się także polskie lotniska. Najczęściej pojawiające się problemy dotyczą odpraw online czy systemów rezerwacji, w związku z czym podejmowane są decyzje o wprowadzeniu manualnej obsługi przez pracowników lotnisk.
Władze poszczególnych zwracają się także z apelami do pasażerów, aby pojawiali się w porcie kilka godzin przed zaplanowanym lotem a także o śledzenie aktualnych informacji, ponieważ sytuacja zmienia się z minuty na minutę.
W związku z pytaniami ze strony zdezorientowanych pasażerów, port lotniczy we Wrocławiu wystosował specjalne oświadczenie ws. awarii.
"Drodzy pasażerowie, w związku z dzisiejszą awarią systemów rezerwacyjnych części przewoźników, rekomendujemy wcześniejsze zjawienie się na lotnisku przed lotem. W przypadku problemów z odprawą online, można ją zrobić bezpośrednio na lotnisku"
Władze lotniska im. Fryderyka Chopina w Warszawie przekazały pasażerom dwie informacje:
"Informacja nr 1 - Prosimy o sprawdzanie na bieżąco statusu Państwa lotu u przewoźnika, w aplikacji mobilnej lub na stronie internetowej. Informacja nr 2 - W związku z awarią systemu odpraw linii Wizz Air i brakiem możliwości odprawy on-line przewoźnik prosi o jak najszybsze – 3 godziny przed odlotem – przybywanie na lotnisko w celu odprawy przy stanowisku check-in"
Na profilu krakowskiego lotniska wskazano, że "w związku z awarią systemów informatycznych Microsoftu, występują problemy z działaniem systemu odpraw części przewoźników z Krakow Airpot".
"Obsługa linii lotniczych wdrożyła manualną obsługę odpraw pasażerów. Obecnie awaria systemu Microsoftu nie spowodowała zaburzeń połączeń lotniczych z Kraków Airport. Prosimy o monitorowanie statusu swojego rejsu i zachęcamy, aby przyjechać na lotnisko kilka godzin wcześniej przed planowanym odlotem"
Na profilu portu lotniczego w Gdańsku przekazano, że na ten moment na tym lotnisku "nie ma większych zakłóceń w operacjach lotniczych".
"Apelujemy o sprawdzanie statusu lotu na stronach linii lotniczych. Prosimy również o regularne sprawdzanie tablicy przylotów i odlotów na stronie www.airport.gdansk.pl. Zalecamy, aby przyjechać na lotnisko kilka godzin przed planowanym odlotem"