Na ostateczną zgodę Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego złożyły się pozytywne opinie Rady Mediów Narodowych i Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji zgoda Prezydenta Miasta Poznania na używanie nazwy Poznań w znaku towarowym „Radio Poznań”. Rada Nadzorcza rozgłośni również wydała pozytywną opinię. Pomysłodawcą zmian jest prezes Zarządu Radia - Filip Michał Rdesiński.
- Uzasadnieniem naszych decyzji jest powrót do historycznej i cenionej nazwy jednoznacznie wskazującej, że poznańskie radio należy do sieci rozgłośni wykonujących misję i cel radia publicznego - wyjaśnia Rdesiński.
- Argumentem za zmianą jest też odbudowa wizerunku radia, dotychczas często kojarzonego z radiem komercyjnym. Zmiana nazwy jest też uzasadniona w kontekście spójności nazewnictwa publicznych i misyjnych rozgłośni regionalnych. Znamy Radio Kraków, Wrocław czy Radio Szczecin czy Gdańsk - dodaje.
- Wracamy do korzeni, do początków radiofonii w zachodniej Polsce, kiedy to Wielkopolanie sami ufundowali Radjo Poznańskie. Bardzo się cieszę, że ta niewykle ważna dla nas decyja zapada w roku jubileuszowym, w którym świetujemy 90-lecie istnienia - mówi prezes Radia Merkury.
W poniedziałek, 24 kwietnia o godzinie 19.00, podczas Gali Jubileuszowej zostanie zaprezentowane nowe logo Radia Poznań. Wtedy ruszy również kampania promocyjna.