Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Reklama
Polska

Czy repolonizacja mediów obejmie także platformy nadawcze? "Mają większy wpływ niż prasa"

Zapowiadana przez rząd PiS repolonizacja mediów miała dotyczyć przede wszystkim rynku prasowego, na którym 80-90 proc. lokalnych gazet jest w rękach kapitału zagranicznego.

wg

Zapowiadana przez rząd PiS repolonizacja mediów miała dotyczyć przede wszystkim rynku prasowego, na którym 80-90 proc. lokalnych gazet jest w rękach kapitału zagranicznego. Ale według niektórych źródeł powinna objąć również działalność pozaprasową. Chodzi m.in. o platformy nadawcze. - Ich wpływ jest znacznie większy niż prasa. Od decyzji władz platform zależy przecież los dziesiątek telewizji - mówi nam jeden z polityków PiS.

Ministerstwo Kultury pracuje nad nowymi rozwiązaniami dotyczącymi rynku medialnego w Polsce. "Taki zespół pracuje pod egidą ministra kultury i dziedzictwa narodowego od niecałych trzech tygodni. Złożony jest z ekspertów (...) wskazanych przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Wyznaczyliśmy przed tym zespołem zadanie wypracowania jakichś rozwiązań legislacyjnych, które doprowadziłyby do sytuacji, w której taka koncentracja właścicielska mediów, jaka dzisiaj ma miejsce w przestrzeni prasowej, nie mogła mieć miejsca" - mówił w lutym wiceminister kultury Jarosław Sellin.

Pojawiają się jednak głosy, że repolonizacja powinna dotyczyć także platformy nadawcze oferujące i zarządzające pakietami kanałów telewizyjnych. Mają one bowiem znacznie większy wpływ na przekaz medialny niż największe nawet tytuły prasowe. - Ich wpływ jest znacznie większy niż prasa. Od decyzji władz platform zależy przecież los dziesiątek telewizji docierających do milionów widzów - mówi nam jeden z polityków PiS.

Przykładem może być tu zachowanie platformy NC+. W 2015 r., przed wyborami parlamentarnymi, zmieniła ona samowolnie kanał TV Republiki z 28. na... 216., powodując gwałtowny spadek liczby widzów stacji. Przypomnijmy: od 2013 r. operatorem platformy satelitarnej nc+ jest ITI Neovision, którego większościowym udziałowcem jest francuski Canal+ France.

Reklama

wg

Reklama